علیرضا صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی را گامی مهم در حوزه سلامت برشمرد و افزود: هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در همدان اعلام کرد که این استان در اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی رتبه چهارم کشوری را کسب کرده و جزو استان های برتر کشور است.
صفری بیان کرد: در مرحله بعد حذف دفترچه ها در درمان غیرمستقیم و مراکز غیر دانشگاهی کلید خورده و در کل کشور اجرا خواهد شد و برای همه افراد پرونده پزشکی سلامت تشکیل می شود.
وی افزود: هم اکنون 99 درصد از نسخه ها در استان همدان به صورت الکترونیکی صادر می شود و یک درصد باقیمانده مربوط به مواردی همچون دندانپزشکی و اورژانس است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان به گام های مهم این سازمان در اجرای هتلینگ بیمارستان ها در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مدت 2 سال است که هتلینگ بیمارستان ها آغاز شده که به همین منظور تجهیز و نوسازی بخش های مختلف بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر آغاز و تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.
صفری ادامه داد: در راستای اجرای هتلینگ بیمارستان ها، به زودی پنج اتاق LDR در بیمارستان آتیه همدان و پنج اتاق LDR نیز در بیمارستان غرضی ملایر نصب و تجهیز خواهد شد و از ابتدا تا انتهای زایمان تمامی خدمات به بیمار در این اتاق ارائه می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته سی تی اسکن بیمارستان آتیه همدان نصب و راه اندازی شد و هفته تامین اجتماعی نیز MRI این بیمارستان افتتاح خواهد شد که یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود که در دولت یازدهم محقق شد.
وی افتتاح هتلینگ و سی تی اسکن بیمارستان غرضی ملایر، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه بهار و راه اندازی و استاندارد سازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان را از مهمترین طرح های قابل افتتاح در هفته تامین اجتماعی امسال عنوان کرد و گفت: هم اکنون در همه زمینه ها رشد بسیار بالایی داریم و شرایط بسیار خوب است.
به گزارش ایرنا صفری به رشد 300 درصدی در نوسازی و تجهیز ناوگان آمبولانس این استان اشاره و بیان کرد: پس از 20 سال با پیگیری و تلاش های صورت گرفته در سال 92 و 93 تعداد 9 دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس بیمارستان آتیه، غرضی، پلی کلینیک، درمانگاه اسدآباد و تویسرکان اضافه شد.
وی گفت: سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال در درمان مستقیم و حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال در درمان غیر مستقیم و در مجموع سه هزار میلیارد ریال در کل استان همدان هزینه شد.
صفری گفت:هم اکنون نهضت توسعه زیرساخت ها، فناوری اطلاعات(IT) و تجهیزات به راه افتاده و شاهد شتاب جهشی توسعه در بخش های مختلف این سازمان در دولت یازدهم هستیم در حال حاضر شرایط در حوزه درمان بسیار مطلوب و مساعد است و جهش های خوبی به ویژه در حوزه تجهیزات و IT استان همدان رخ داده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به شرایط بسیار خوب استان در تعداد تخت فعال اظهار کرد: در حال حاضر استان همدان با دارا بودن 288 تخت فعال در جایگاه چهارم و با 700 هزار بیمه شده ثابت در جایگاه 22 کشوری قرار دارد.
استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه و غرضی با 288 تخت فعال است که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 66 پزشک در بخش درمان تامین اجتماعی جذب کرده است.
شهرستان ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و یک بیمارستان تامین اجتماعی غرضی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روز از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.