محمد خدادادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تولید محصول بیشتر در واحد سطح کمتر، اعمال مدیریت بهتر و مدرن، مدیریت بهینه مصرف آب و حفظ کاربری اراضی از مزایای این مجتمع ها است.
وی ادامه داد: خرد شدن اراضی کشاورزی فرصت اجرای کارهای بزرگ و سیاست گذاری های کلان اقتصادی را از بین می برد.
وی تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات جهاد کشاورزی در زمینه مشکلات آبی و تولیدات باغی بهترین راه گسترش شهرکهای گلخانه ای بود.
مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان همدان گفت: تعداد مجتمع های کشاورزی استان هفت مجتمع است که از این تعداد یک مجتمع دامی و مابقی گلخانه ای است.
خدادادی ادامه داد: مجتمع های استان همدان 134.6 هکتار با 274 قطعه است که 125 قطعه تاکنون واگذار شده است و 82 قطعه در حال واگذاری است.
وی بیان کرد: شهرک گلخانه ای فرفسج تویسرکان با 99 نفر اشتغال و سه هزار و 150 تن تولید سالانه است و شهرک گلخانه ای برزول نهاوند با 66 نفر اشتغال حدود 2 هزار تن تولید دارد.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان همدان تصریح کرد: شهرک موسی آباد اسدآباد با چهار هزار و 200 تن تولید سالانه و اشتغال 132 نفر و شهرک حرم آباد ملایر با 2 هزار 450 تن در سال تولید و اشتغال 59 نفر است.
وی تصریح کرد: مجتمع عمان رزن نیز در سال جاری با انجام مطالعات مجدد در جریان بوده و آماده واگذاری است که در صورت بهره برداری هفت هزار تن تولید و 140 نفر اشتغال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: میزان تولیدات شهرک های گلخانه ای استان 30 هزار و 100 تن است و 796 نفر اشتغال مستقیم دارد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.