محمد ابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با یادآوری اقدام دانش آموزان همدانی در اعلام خودداری از خرید کالای خارجی گفت: این اقدام دانش آموزان حرکت خوبی در حوزه تولید و اشتغال بود که به کل کشور بسط داده شد.
وی بر تقویت مراکز فنی و حرفه ای در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید اهداف برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 96 در حوزه آموزش عمومی و برنامه های استان در این حوزه مشخص شود تا در طول سال این اهداف پیگیری شوند.
معاون سیاسی استانداری همدان در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز گفت: طرح هدایت تحصیلی، ضرورت جامعه است اما چگونگی انجام این طرح و آشنایی و آگاهی خانواده ها از آن اهمیت بسیاری دارد و برای نحوه انجام هدایت تحصیلی باید راهکارهای کارشناسی ارائه شود.
معاون سیاسی استانداری همدان بیان کرد: نظام 6-3-3 در حالی اجرا شد که مقدمات آن پیش بینی نشده بود و در حالی که باید با شروع دوره های تحصیلی آزمایشگاه های مورد نظر ایجاد می شد این امر تحقق نیافت و دانش آموزان درسی را می خواندند که آزمایشگاه مربوطه آن در مدرسه وجود نداشت لذا این نقص با تجهیز و احداث آزمایشگاه های مدارس باید مرتفع شود.
وی گفت: اعتبارات آموزش و پرورش استان همدان سال 94 حدود 25 درصد و در سال 95 حدود 35 درصد رشد داشت و امسال نیز اعتبارات طرح های آموزشی استان رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
نخستین نشست اعضای شورای آموزش و پرورش روز دوشنبه در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181 /6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.