به گزارش ایرنا مصطفی خزاعی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: پیگیری، شناسایی و جذب این دانش آموزان علاوه بر عشایر استان همدان در میان عشایر استان های لرستان، خوزستان و ایلام نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: استان همدان در 2 سال گذشته برای 2 سال متوالی توانست از لحاظ جذب سوادآموز رتبه های مطلوبی کسب کند و رتبه دوم کشوری را در سال 95 کسب کرد و توانست تمام سهمیه خود را تحت پوشش قرار دهد.
وی اضافه کرد: در آغاز دولت یازدهم در استان همدان 11 پژوهش سرای دانش آموزی فعال بود ولی اکنون تمامی مناطق آموزشی استان شامل 19 منطقه از پژوهش سرای دانش آموزی برخوردار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، ارائه و پیگیری طرح تولیدی شدن هنرستان ها، گسترش و تجهیز پژوهش سراها، تکمیل ساعت آموزشی عشایر و پیگیری شاخص های سلامت رفتاری و جسمانی و روانی دانش آموزان را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
خزاعی اظهار کرد: سال 95 ، اعتبار تجهیزات مورد نیاز حوزه تربیت بدنی رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل از آن داشت.
وی همچنین بیان کرد: تبصره تغییر کاربری فضاهای آموزشی به فضاهای درآمدزا در برنامه ششم توسعه قید شده و می توان از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان برای تغییر کاربری فضاهای آموزشی درآمدزا و یافتن راهی برای تامین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش استفاده کرد.
نخستین نشست اعضای شورای آموزش و پرورش روز دوشنبه در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.