به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد فرهادی عصر امروز در  حاشیه نشست با اساتید و کارکنان دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی اظهار داشت: جذب دانشجوی خارجی و هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کیفیت بخشی آموزشی در راستای پرکردن 600 هزار صندلی خالی دانشگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کیفیت بخشی و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاکید داریم و این حرکت جزو سیاست راهبردی وزارت علوم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از افزایش ظرفیت دوره‌های عملی و کارورزی از دو واحد به شش واحد در سال 96 خبر داد و گفت: این حرکت به تشویق دانشجویان و رسیدن به شغل مورد نظر کمک می‌کند.

وی همچنین جذب دانشجوی خارجی را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت علوم عنوان کرد و افزود: تعداد دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند هم اکنون 52 هزار دانشجو است که هدفگذاری ما افزایش دو برابری است.

فرهادی همچنین از ساخت و راه‌اندازی 100 اتاق سلامت و ورزش در خوابگاه‌های دانشجویی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 50 اتاق سلامت راه‌اندازی شده و مابقی در حال تکمیل است.

جذب دانشجویان خارجی در اولویت دانشگاه سیدجمال قرار گیرد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بزرگترین مجموعه دانشگاهی شهرستان اسدآباد است که در 12 هکتار ساخته شده و باید جذب دانشجو از کشورهای همسایه همچون عراق در اولویت قرار گیرد.

اکبر رنجبرزاده افزود: عملیات ساخت دانشگاه سیدجمال در اسدآباد در سال 90 مصوب دریافت کرد و بر این اساس با تصویب مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مستقل به این دانشگاه اختصاص یافت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار ریاست دانشگاه سید جمال در راستای توسعه و رشد این مرکز دانشگاهی باید قرار بگیرد جذب دانشجویان خارجی از کشورهایی همچون عراق است.

وی گفت: در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به اسدآباد قول مساعدت سه میلیارد تومان برای تقویت و محوطه‌سازی دانشگاه سیدجمال داده شد که تاکنون اقدامی انجام نگرفته است.

رنجبرزاده با بیان اینکه عملیات اجرایی دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآباد از سال 88 آغاز شده است، عنوان کرد: ردیف بودجه اختصاص یافته به این دانشکده توسط مجلس تنها صرف ساخت خوابگاه دانشجویی شده است بنابراین توسعه دانشگاهی این شهر نیازمند مساعدت مسئولان استانی و کشوری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625686
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.