حمید عرفی یگانه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته پس از اطلاع رسانی خبری مبنی بر سقوط یک نفر در دیواره های منطقه گیان نهاوند تیم واکنش سریع با بالگرد به منطقه اعزام شد.
وی اضافه کرد: خلبان بالگرد با مهارت در بالای محل حادثه فرودآمده که به منظور دسترسی به فرد مورد نظر تیم های امدادی اقدام به برقراری کارگاه نجات در قسمت کلاهک بالای سر مصدوم کردند.
وی بیان کرد: پس از فرود و دسترسی به مصدوم، با بستن سفره نجات به وی مصدوم از زیر کلاهک به سمت دیواره کناری منتقل و توسط نفرات مستقر در کارگاه به بالا منتقل شد.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان یادآوری کرد: ارتفاع دیواره از بالا تا کف دره حدود 150 متر و ارتفاع محل رها سازی تا کف دره 100 متر بوده است.

** عملیات جستجو و نجات برای کوهنورد
عرفی گفت: همچنین خبری توسط کوهنوردان حاضر در قلعه دیو به شماره ندای امداد 112 مبنی بر سقوط یک کوهنورد اطلاع رسانی شد.
وی افزود: پس از کسب اطلاعات لازم از مرکز هماهنگی و کنترل عملیات و تجهیز شدن نفرات تیم امداد و نجات کوهستان، 2 تیم عملیاتی به سمت محل مورد نظر حرکت کردند.
وی با ذکر اینکه تیم های امدادی پس از 45 دقیقه جستجو به مصدوم رسیدند اظهار کرد: مصدوم از لحاظ ظاهری دچار تروما سر، دست، کتف و پا شده بود که پس از تثبت سازی، مصدوم به پایگاه اورژانس حاضر در گنجنامه تحویل داده شد.
هلال احمر همدان دارای 12 پایگاه امدادی ثابت است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.