به گزارش ایرنا در این آئین از ساعت 10 صبح روز جمعه با حضور جمعی از دوستداران طبیعت و خانواده هایشان، تشکلهای مردمی و تعدادی از دانشجویان اسدآبادی برگزار شد، دوستداران طبیعت با در دست داشتن کیسه های زباله در یک اقدام خودجوش حاشیه تالاب زیبای پیرسلمان را پاکیزه کردند.
رئیس محیط زیست اسدآباد در حاشیه این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف، پلاستیک و بطری است که به تدریج سبب بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست تالاب می شود.
روح الله زال پور، اجرای اینگونه برنامه ها را در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست موثر دانست و افزود: تشکل های مردمی تاثیر بسزایی در تبدیل فرهنگ ها به رفتارهای اجتماعی دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از زمینه های رشد و توسعه صنعت برخورداراست، گفت: توسعه صنایع باید با ساز و کارهای محیط زیست هماهنگ باشد و در کلیه فعالیتها به حفظ محیط زیست توجه شود.
رئیس محیط زیست اسدآباد با اشاره به ویژگیهای تالاب پیرسلمان گفت: این تالاب با پوشش گیاهی مناسب و آب فراوان زیستگاه پرندگانی مانند چنگرنوک سرخ، پرستوی دریایی، حواصیل وآبچریک است.
زال پور تصریح کرد: در فصل مهاجرت پرندگان نیز شاهد مهاجرت پرندگان زیادی از جمله مرغابی، فلامینگو، لک لک، اردک سرسفید وغاز به این تالاب هستیم.
تالاب و امامزاده پیرسلمان یکی از جاذبه های گردشگری اسدآباد است که به ثبت ملی رسیده و در 20 کیلومتری اسدآباد واقع شده است.
روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان قرار دارد.
7527/1181
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.