حبیب الله موسوی بهار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: در این سه سال در تمامی حوزه ها و طرح های بهداشتی و درمانی تحولی جهادی صورت گرفت.
وی گفت:از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 60 هزار مورد زایمان طبیعی رایگان در استان همدان انجام شد و 700 هزار بیمار در سطح استان از یارانه سلامت بهره مند شدند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح تمام بیمارستان های استان همدان بهسازی و نوسازی شدند و سه میلیون نفر در سه سال گذشته در کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی همدان معاینه تخصصی و فوق تخصصی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 6 بیمارستان در سطح استان در حال ساخت است گفت: با افتتاح این بیمارستان ها 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود.
موسوی بهار بیان کرد:با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی استان از 40 پایگاه به به 51 پایگاه رسید و علاوه بر راه اندازی امداد و اورژانس هوایی،50 دستگاه آمبولانس نو به تجهیزات اورژانس استان اضافه شد.
وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت حدود سه هزار میلیارد ریال انواع مختلف تجهیزات بیمارستانی برای استان همدان خریداری شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: از میان یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت استان همدان تا کنون برای یک میلیون و 550 هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و تمامی جزئیات سلامت این افراد در این سامانه وارد شده است.
وی یادآور شد: در 20 سال گذشته، مراقب سلامت تنها برای روستا نشینان انجام می شد اما از سال گدشته این خدمت برای شهرنشینان نیز انجام می شود.
موسوی بهار از نمازگزاران خواست: به نزدیکترین پایگاه سلامت بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کنند و برای خانواده خود پرونده سلامت تشکیل دهند تا با تشکیل این پرونده از خدمات مراقبان سلامت بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت عملیات اجرایی 300 طرح بهداشتی در استان در حال انجام است و صدها مراقب سلامت در استان همدان استخدام شده اند.
وی در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی نیز گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شامل 160 هزار دانش آموز از سال 94 تا کنون در چهار مرحله تحت معاینه دندانپزشکی و فلوراید تراپی قرار گرشده اند.
هر ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری می شود و شعار هفته سلامت سال 96 ' زندگی سالم ، با نشاط و امید' تعیین شده است.
2087/1181
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.