به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر عبدالعظیم رضایی بعداز ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و‌ اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امسال همه مدیران شهرستان باید توسعه تولید و اشتغال را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته به مدیران شهرستان تاکید کرد: تمام اقدامات انجام شده و راهکارهای ارائه شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته و امسال را اعلام کنند.

فرماندار ملایر از جمله اقدامات شهرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی، به تشکیل چهار کمیته عمران و انرژی، اقتصادی، فرهنگی و گفتمان سازی و علم و فناوری اشاره کرد و گفت: نباید انجام کارهای فرهنگی را مختص به زمان و مناسبت خاص کرد.

وی افزود: در زمینه انجام اقدامات فرهنگی ابتدا بابد برآورد فرهنگی شهرستان تهیه شود و همچنین برنامه‌های فرهنگی که تهیه می‌شود برای تمام اقشار جامعه و مخاطبین تاثیرگذار باشد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه برای درمان مشکلات و معضلات فرهنگی باید عینک خوش‌بینی و بدبینی را برداریم و واقع‌بین باشیم، گفت: ملت ایران اسلامی با فرهنگ بالایی که داشتند توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و‌ در هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان ‌با فرهنگ جهادی توانستند از آرمان‌های نظام دفاع کنند.

رضایی بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی در جامعه شهری و روستایی، ارایه راهکارهای مناسب برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی و انعکاس آن به شورای فرهنگ عمومی، تدوین برنامه منسجم، مدون و‌ همسو برای هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها و نهاد‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی شهرستان برای فعالیت در مسایل فرهنگی ‌و همچنین برنامه‌ریزی در راستای اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و پیگیری مصوبات جلسات شورا را ازمهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی ملایر در سال 96 بیان کرد.

وی برخورد با سنت‌ها‌ و بدعت‌های نادرست واحیاء سنت‌های اصیل ایرانی و هماهنگ ساختن همه فعالیت‌‌های فرهنگی شهرستان برای جلوگیری از موازی کاری و اتلاف سرمایه را از دیگر اهداف مهم شورای فرهنگ عمومی ملایر برشمرد.

فرماندار ملایر برگزاری همایش بزرگ پیاده روی شهرستان و پخش مستقیم ازشبکه سوم سیما در 15 اردیبهشت ماه امسال در برنامه صبح و نشاط و همچنین تجلیل از آیت الله دکتر احمدی عضو شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از مفاخر ملایر در هفتم اردیبهشت را از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی شهرستان بیان کرد.

دغدغه اصلی مسئولان حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشد

امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولان باید حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشد، گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی مهمترین وظیفه مسئولان است.

‌حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری ‌با اشاره به اینکه توسعه در بخش فرهنگ جامعه به توسعه در بخش‌های اقتصادی،‌ سیاسی‌،قضایی و ضریب امنیت آن جامعه را به دنبال دارد، افزود: مشکلات جامعه و سایر بخش‌‌ها زمانی برطرف می شود که دغدغه اصلی مسئولان فرهنگ و حل مشکلات فرهنگی جامعه باشد.

برقراری با تاکید بر اینکه امروز بستر‌‌های لازم برای توسعه و رشد تولیدات داخلی در کشور فراهم است، فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی را مهمترین وظیفه مسئولان دانست.

امام جمعه ملایر با اشاره‌ به ظرفیت‌های ملایر در زمینه انگور و‌ کشمش، مبل و‌ منبت و صنایع دستی که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال بسیار اثرگذار باشد خواستار توجه بیشتر مسئولان به مراکز تولیدی و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از تولیدات داخلی شد‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را یکی از مسایل مهم و سرنوشت ساز کشور برشمرد و افزود: ضروریست مردم با آگاهی و بصیرت و حضوری بی نظیر و دشمن شکن در انتخابات  29اردیبهشت ماه امسال حاضر شده و با انتخاب فرد اصلح برگ زرینی دیگر برافتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی بیفزایند.

انتهای پیام/‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621608
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.