مرتضی عزالدین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عمق این انسدادها به 81 هزار و 925 متر می رسد افزود: در دولت یازدهم 2 هزار و 900 چاه آب کشاورزی همدان به کنتور هوشمند مجهز شد.
وی با بیان اینکه با محدودیت های مالی طرح های بزرگی شامل سد کلان و سرابی در حال اجرا و تکمیل آنها با جدیت در حال پیگیری است افزود: هفت سد در همدان در حال ساخت است.
عزالدین ادامه داد: طرح آبرسانی به شهر همدان از طریق سد تالوار به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی در غرب کشور از سال 86 آغاز شده و تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت سد سرابی تویسرکان نیز از سال 89 آغاز شده بود که تاکنون 58 درصد رشد فیزیکی دارد و سد مخزنی گرین نهاوند نیز هم اکنون با هشت درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله مناقصه قرار دارد.
عزالدین گفت: سد نعمت آباد اسدآباد 81 درصد پیشرفت و سد مخزنی شنجور رزن نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه آبی کشور قابل تقدیر است بیان کرد: دولت اجرای طرح احیا و تبادل بخشی را از 2 سال گذشته آغاز کرده و برای اجرای این طرح در کشور در سال جاری پنج هزار میلیارد ریال پول تزریق شده که سهم استان همدان 130 میلیارد ریال است.
عزالدین اظهار کرد: اعتبار شرکت آب منطقه ای همدان در سال 92 حدود 960 میلیارد ریال، سال 93، یک هزار و 50 میلیارد ریال بود و در سال جاری به یک هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال 94 طرح بزرگ انتقال تصفیه خانه پساب به نیروگاه با 44 کیلومتر لوله گذاری با لوله 900 عملی و این نیروگاه بار دیگر زنده شد افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه یک هزار و 900 مگاوات برق است.
استان همدان چهار هزار چاه غیرمجاز دارد که در طرح تعادل بخشی باید این چاه‌ها تعیین تکلیف شوند.
جمعیت استان همدان بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر است که جمعیت شهری استان یک میلیون و 77 هزار نفر است.
2087/6993
خبرنگار : زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.