به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شهرام پیشه‌ور مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان ضمن اعلام خبر احتمال ورود بیماری «زنگ زرد گندم» به استان همدان گفت: باید از هم اکنون آمادگی داشت و آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه کرد. ضمن اینکه بیماری زنگ زرد گندم، سریع می‌تواند فراگیر شده و مزارع گندم و جو را از بین ببرد.بیش از 10 هزار دستگاه انواع سمپاش در استان وجود دارد اما شرکت‌ها و تعاونی‌های تولید باید به ادوات سم پاشی مجهز شوند.

تولید اوره در تعاونی‌ها باید به 100 درصد برسد

رئیس نظام‌های بهره‌برداری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ظرفیت تولید اوره در تعاونی‌ها تا پایان سال‌جاری باید به 100درصد برسد گفت: سرمایه مورد نیاز اتحادیه تولیدکنندگان روستایی را 300میلیون تومان است و تا کنون تأمین 50 میلیون تومان آن محقق شده است.

محصولات گلخانه‌ای همدان پیش‌خرید می‌شوند

حجت‌الله شهبازی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان همدان پیش خرید محصولات تولیدی گلخانه‌ها از سوی تعاونی گلخانه‌داران آینده‌گستر انجام می‌گیرد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و اعلام تعاونی گلخانه‌داران 30 درصد کل قرارداد بین گلخانه‌داران و تعاونی گلخانه‌داران در زمان تحویل محصول پرداخت می‌شود و یک ماه پس از آن کل مبلغ محصول تحویلی پرداخت می‌شود.

1892 مورد بازرسی از واحدهای صنفی بهار انجام گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه بیشترین تخلفات در بازار بهار در چند ماه اخیر مربوط به گرانفروشی با 27 درصد بود، گفت: در مدت اسفند 95 و فروردین 96 تعداد1892 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در شهرستان بهار انجام گرفت و این بازرسی‌ها منجر به تشکیل 97 پرونده با ارزش ریالی حدود 258 میلیون ریال شد که گرانفروشی با 27درصد بیشترین تخلف را به خود اختصاص داده است.

هوشنگ کرمی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم به ازاء هرکیلو گرم 13000 ریال و قیمت هر کیلو گرم جو نیز 10300 ریال است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620899
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.