به گزارش روز سه شنبه ایرنا آیین روز ارتش در استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندهان نظامی و اعضای شورای تامین برگزار شد.
این آئین ابتدا با اجرای سرود توسط یگان رزم نوازان تیپ 316 زرهی شهید قهرمان آغاز شد و پس از آن استاندار همدان و ارشد نظامی آجا در استان سخنرانی کردند.
آئین روز ارتش همانند سالهای گذشته در خیابان مقابل آرامگاه باباطاهر دو بیتی سرای مشهور برگزار شد که خانواده شهدا و نیروهای مسلح در کنار دیگر اقشار مردم از صبح امروز برای مشاهده توانمندی نیروهای مسلح در این محل گردآمده بودند.
آیه ای از کلام الله مجید مبنی بر پیروزی اسلام در برابر جبهه کفر در جایگاه استقرار مسئولان نقش بسته بود همچنین در مسیر پیش بینی شده برای رژه نیروهای مسلح بنرهایی حاوی منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب در زمینه ارتش قرار داشت.
تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نیز تصاویر شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جایگاه قرار داده بود.
پس از سخنرانی استاندار همدان اجرای رژه توسط یگانهای موتوری و پیاده آغاز شد و حاضران در این آئین به احترام ارتشیان غیور ایستاده به تماشای آمادگی رزمی فرزندان انقلاب پرداختند.
29 فروردین یادآور حدیث حریت فرزندان این سرزمین است که به عنوان پیشگامان عرصه دفاع به اعتماد بنیانگذار کبیر انقلاب به این نیرو پاسخ شایسته داده و در قبل و حین انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی دشمن را درشکستند.
نیروهایی که با دفاع از سرحدات جغرافیایی و دینی پنجه در پنجه ناپاک استکبار انداخته و همچون تندر توفنده ای برای همیشه تاریخ دشمنان و بدخواهان نظام اسلانی را از حمله به این کشور ناامید کردند.
29 فروردین در تقویم رسمی کشور، روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.