علی مروت امیری در گفت‌و‌گو  با خبرنگار تسنیم در ملایر با بیان این مطلب اظهار داشت: مساحت مراتع شهرستان ملایر 138 هزار هکتار است.

امیری بیان کرد: تعداد 210 سامانه عرفی مرتعی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 208 سامانه مرتعی روستایی بوده و تعداد 2 سامانه عشایری برای اسکان موقت نیز در روستاهای قلعه آقا بیک و علی آباد دمق وجود دارد.

رئیس منابع طبیعی ملایر در ادامه با بیان اینکه ظرفیت مراتع شهرستان ملایر حدود 125 هزار راس دام  است گفت:  معمولا دو یا سه برابر ظرفیت مراتع از آن استفاده می‌شود و این امر زیان‌هایی برای مراتع به دنبال دارد.

امیری با اشاره به اینکه طبق مطابقت قانون چرا عشایر می‌توانند نیمه اول  اردیبهشت ماه وارد شهرستان شوند گفت: با توجه به سرمای ابتدای سال رشد مراتع دیرتر انجام شده و ورود عشایر نیز باید دیرتر انجام شود.

وی بهترین زمان برای ورود عشایر به شهرستان ملایر را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: مراتع شهرستان ملایر به 3 دسته درجه بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار و885 هکتار با تولید سالانه 796 تن علوفه جزء مراتع درجه یک شهرستان است افزود: این میزان فقط 5 درصد از مراتع ملایر را تشکیل می‌دهد.

امیری با بیان اینکه 35 درصد از مراتع شهرستان ملایر درجه 2 است گفت: این میزان شامل 51 هزارو 455 هکتار با تولید سالانه 3 هزار و 764 تن علوفه است.

 رئیس منابع طبیعی ملایر با اشاره به اینکه 60 درصد از مراتع ملایر درجه 3 است افزود: 75 هزارو 874 هکتار از مراتع شهرستان با تولید سالانه 5 هزارو 550 تن علوفه جزء مراتع درجه 3 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سال گذشته تعداد 121 فقره معادل 188 هکتار پرونده تخلف در زمینه تصرف اراضی منابع طبیعی به  مراجع قضایی ارجاع داده شده که از  این تعداد برای 86 پرونده رأی خلع تصرف صادر شده  و177 هکتار از  اراضی و مراتع شهرستان از  تصرف متخلفان خارج شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618574
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.