به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، هوشنگ کرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کسب رتبه نخست بهار در تولید گوشت مرغ برای سومین سال متوالی در سطح استان همدان خبر داد و گفت: 10 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان بهار تولید شد. واحدهای شهرستان بهار در سال 95 تعداد 4 چهارمیلیون و 879 هزار و 500 قطعه جوجه‌ریزی داشتند.

نهاوند رتبه نخست تولید گوشت قرمز در استان همدان را دارد

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: نهاوند با تولید 5.5 هزار تن گوشت قرمز در سال 20 درصد از سهم تولید را در استان به خود اختصاص داده که در این زمینه رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در استان دارد.

ارزش محصولات شاخص بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان نهاوند هفت هزارو 840 میلیارد ریال است و سهم گوشت قرمز از این مبلغ 2.18 درصد یعنی بیش از هزار و 426 میلیارد ریال بوده که بسیار قابل توجه است.

7 هکتار از اراضی اسدآباد زیرکشت گلرنگ رفت

سقراط بیرنگ  مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از کشت 7 هکتار محصول گلرنگ دیم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این محصول از جمله کشت‌های کم‌آب‌بر بوده و 7 نفر از کشاورزان بهره‌بردار به عنوان کشت بهاره اقدام به کشت این گیاه کرده‌اند، متوسط تولید این محصول در شرایط دیم 300 تا 500 کیلوگرم و در شرایط آبی 1.5 تا 2 تن در هر هکتار است.

گل‌های این محصول برای رنگرزی و مصارف غذایی کاربرد داشته و از کنجاله گلرنگ که حدود 23 درصد پروتئین و 35 درصد فیبر است، به عنوان مکمل پروتئین در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618487
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.