علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه وسعت کل اراضی کشاورزی در فامنین 90 هزار هکتار است اظهار داشت: بیشترین محصول کشت شده و تولیدی این شهرستان گندم دیم در وسعت 33 هزار هکتار است.

موحدی با عنوان این مطلب که طرح مبارزه با سن غلات در قسمت امنیت غذایی و حفظ محصول در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین 3 هزار هکتار سطح زیر کشت جو دیم، 4 هزار هکتار سطح زیر کشت جو آبی و 5 هزار هکتار نیز مربوط به گندم آبی است.

وی با اشاره به اینکه حدود 45 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت غلات به صورت دیم و آبی است عنوان کرد: بازدید از اراضی از یکم فروردین ماه توسط 7 اکیپ و 7 کارشناس اداره آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از مبارزه با سن غلات در 30 هکتار از اراضی شهرستان خبر داد و بیان کرد: 1200 دستگاه سم پاش برای مبارزه با آفت وجود دارد که 40 دستگاه سم پاش توربینی است.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی است تخمین می‌زنیم که در حوزه دیم در واحد سطح در هر هکتار 800 کیلو گرم غلات برداشت شود. ضمن اینکه سال گذشته 8000 تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 10 هزار تن محصول تولید شود.

موحدی اظهار داشت: سال گذشته 35 هزار تن گندم در فامنین تولید شد و در سال زارعی جاری که از پاییز 95 آغاز شده و تا پاییز 96 ادامه دارد 32 هزار هکتار گندم در فامنین کشت شده که پیش‌بینی می‌شود 40 هزار تن گندم از این سطح تولید شود.

وی با اشاره به اینکه 31 هزار هکتار از مزارع غلات فامنین تحت پوشش بیمه است، بیان کرد: در سال زراعی 95-96 بیش از 70 درصد از مزارع غلات فامنین تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد و این شهرستان از نظر میزان قرارداد بیمه محصولات رتبه نخست را در استان نسبت به سطح زیر کشت دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: امسال برای نخستین بار به میزان 1300 تن انواع بذر و غلات آبی و دیم بین کشاورزان فامنین توزیع شده است در حالی که در گذشته این میزان از 700 تن تجاوز نمی‌کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612025
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.