هوشنگ کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به نحوه عملکرد و اهمیت مبارزه با علف‌های هرز و سن غلات در مرحله مادر در مزارع گندم و جو اظهار داشت: سطح زیر کشت غلات در شهرستان بهار بیش از 55 هزار هکتار است.

کرمی با بیان اینکه 12 اکیپ در سطح شهرستان نظارت بر تولید محصول سالم را برعهده دارند گفت: از میزان سطح یاد شده 33 هزار هکتار گندم دیم، 7500 هکتار گندم آبی، 11 هزار هکتار جو دیم و 4 هزار هکتار جو آبی را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، حفظ محصول و افزایش راندمان توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

کرمی افزود: در سال زراعی گذشته مبارزه با این آفت در سطح شهرستان بیش از 41 هزار هکتار در مزارع گندم و جو انجام شد که نتیجه آن تولید بیش از 70 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو بود که بخش عمده آن از طریق کمیسیون‌های خرید تحویل مراکز دولتی شد.

این مقام مسئول از کشاورزان درخواست کرد با توجه به ضیق وقت نسبت به مبارزه با علفهای هرز و در ادامه با هماهنگی شبکه‌های مراقبت مبارزه با سن غلات  را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برگزاری 25 دوره کلاس و کارگاه آموزشی ترویجی بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور توسعه دانش بهره برداران بخش کشاورزی با علم روز در راستای اقتصادی‌تر کردن تولید با کاهش هزینه، 15 دوره کارگاه آموزشی ترویجی بخش کشاورزی در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612011
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.