حجت‌الاسلام سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه و رجب در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی- مذهبی و همچنین جذب جوانان به این مکان‌های مقدس از اهداف برگزاری جشن‌های اعیاد مذهبی است.

وی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه‌های رجب و شعبان در مساجد و بقاع استان اجرا می‌شود که هدف از برگزاری این جشن‌ها ارتقای سطح شادابی و نشاط در بین عموم مردم به ویژه نسل جوان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: این مراسم با محوریت بقاع متبرکه شاخص استان با هدف افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه و تبدیل این مراکز به قطب‌های فرهنگی در راستای عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی گفت: غباروبی آستان مقدس امامزادگان، آذین‌بندی، مولودی‌خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقه و برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر از مهمترین برنامه‌های امامزادگان در این ایام است.

رضوی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه در 53 بقعه شاخص استان همدان برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان با حضور مداحان و سخنرانان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: همزمان با اعیاد ماه‌های رجب و شعبان محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز در 53 بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه تجلیل از خادمان افتخاری و ثابت امامزادگان عنوان کرد: در جشن اعیاد شعبانیه از سخنرانان استانی و شهرستان بهره‌گیری شده است و ضمن اینکه برنامه‌ها و مراسم جشن توسط هیئت امنای امامزادگان در همدان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611481
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.