به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اسدالله ربانی‌مهر ظهر امروز در در نشست اصحاب رسانه با موضوع اجرای همسانگزینی جوانان در استان همدان اظهار داشت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان توسط استاندار و در شهرستان‌ها توسط فرمانداران برگزار می‌شود.

وی افزود: جلسات ستاد از 16 جلسه در سال 93 به 42 جلسه در سال 95 رسید و این جلسات با موضوع‌های ازدواج، طلاق، اوقات فراغت، آسیب‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شد که برنامه‌های مناسبتی مثل هفته‌ی ازدواج و هفته‌ی جوان از جمله برنامه‌های دیگر ستاد ساماندهی امور جوانان است.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 450 مصوبه در حوزه جوانان استان همدان تصویب شده است و این مصوبات برای دستگاه‌های اداری لازم اجراست، عنوان کرد: 85 درصد از این مصوبات اجرا شده است که می توان در این مصوبات به کمک یک میلیارد ریالی استاندار برای طرح‌های حوزه جوانان اشاره کرد.

وی در رابطه با سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌ی جوانان، گفت: در حال حاضر بیش از 85 سازمان مردم نهاد در حوزه‌ی جوانان و بیش از 400 سازمان مردم نهاد در کل استان فعال هستند و استان همدان یکی از فعال‌ترین استان‌ها در حوزه‌ی سازمان‌های مردم نهاد است.

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 185 برنامه فرهنگی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در استان همدان نظیر جشن‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف برگزار شد و در حال حاضر استان همدان در بحث سازمان‌های مردم نهاد بسیار ویژه عمل می‌کند.

وی با اشاره به 2 اقدام خوب و ماندگار سال گذشته در حوزه‌ی جوانان که مشکل اصلی سمن‌های استان  بود، بیان کرد: راه اندازی خانه‌ی جوانان که در هشت استان کشور از جمله استان همدان راه‌اندازی شد، راه اندازی دبیرخانه تخصصی سمن‌ها و فعال نمودن سمن سرای جوانان از اقدامات خوب و ماندگار سال 95 است.

ربانی مهر با اشاره به اینکه بیش از 82 مجموعه در سامانه‌ سمن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: همین آمار بالا نشان‌دهنده‌ی فعالیت بالای و تاثیرات سمن‌ها است و استقبال خوبی نیز توسط جوانان استان شده است.

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان با یادی از فعالیت‌های شهید شمسی‌پور در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: امسال برنامه‌های مناسبی برای گرامیداشت سالگرد شهید شمسی‌پور در همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث ازدواج و خانواده یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های مدنظر سازمان جوانان است، گفت: 22 دستگاه اجرایی در حوزه‌ی جوانان فعال هستند که برخی دستگاه‌ها عملکرد مطلوبی دارند و برخی دستگاه‌ها نیز انتظار می‌رود که ورود بهتری در این زمینه داشته باشند.

ربانی مهر با اشاره به عملکرد بنیاد صیانت از خانواده که توسط نماینده ولی فیقه در استان همدان راه‌اندازی شده، بیان کرد: بنیاد صیانت از خانواده در سال گذشته با ارتباط با دستگاه قضایی و مراکز مشاوره از 100 طلاق جلوگیری کرد و جهاددانشگاهی و امور اجتماعی استانداری نیز در این زمنیه عملکرد مطلوبی داشتند.

222 میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های جوانان استان همدان اهدا شد

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه راه اندازی مجمع خیرین ازدواج یک اقدام مردمی بسیار فرهنگی و ماندگار است، افزود: راه اندازی مجمع خیرین ازدواج یک امر شایسته است که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در سال 95 نزدیک به 250 میلیون تومان توسط خیرین جمع‌آوری و به دست زوج‌های نیازمند رسید.

وی اظهار داشت: اهدای جهیزیه به 700 زوج نیازمند و معرفی 130 زوج به بانک‌ها برای دریافت وام قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات مجمع خیرین ازدواج در سال 95 است و امسال 15 برنامه شاخص در حوزه‌ی خیرین ازدواج در استان برگزار می‌شود.

ربانی مهر در رابطه با پیگیری وام ازدواج، بیان کرد: به هر زوج جوان 20 میلیون تومان وام اهداء می‌شود که در تمام شهرستان‌ها وام ازدواج پیگیری شده است و در سال گذشته 222 میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های استان همدان اهداء شد.

سامانه همسان گزینی ازدواج جوانان تنها سایت دارای مجوز در بحث همسریابی است

وی با اشاره به اینکه سامانه همسان گزینی ازدواج جوانان تنها سایت دارای مجوز در بحث همسریابی است، گفت: دیگر سایت‌های فعال در این زمینه به صورت غیرقانونی فعال هستند که مسائل غیراخلاقی در این سایت‌ها قرار دارد و بیشتر صاحبان این سایت‌ها برای دریافت هزینه اقدام می‌کنند و پلیس فتا در این زمینه بسیار فعال است.

ربانی مهر با بیان اینکه سایت همسان گزینی دارای مجوز از سازمان ورزش و جوانان و سایت طبیان است، اظهار داشت: این سایت فعالیت خود را از استان‌های تهران، البرز و اصفحان آغاز کرد که در همدان نیز راه اندازی شده است و این سامانه هیچ گونه هزینه‌ای از داوطلبان دریافت نمی‌کند.

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان در رابطه به اینکه افراد در این سایت باید هشت مرحله را بگذرانند، گفت: اطلاعات در این سامانه کاملا محفوظ و محرمانه است که بحث راستی آزمایی افراد داوطلبان انجام می‌شود و فاز اول این طرح ثبت نام برای کارمندان است.

وی اظهار داشت: اگر در سال 500 الی هزار نفر توسط این سایت تشکیل خانواده دهند این خود بسیار ازشمند است و از محاسن این سامانه معرفی افراد شبیه به هم از نظر سن، مکان زندگی و علاقه‌ها است.

ربانی مهر با اشاره به اینکه امروزه ازدواج‌هایی که در آن افراد به صورت اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند منجر به طلاق می‌شود، افزود: سامانه همسان گزینی کاملا شرایط مورد نظر افراد را در نظر می‌گیرد.

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان همدان را جوانان تشکیل می‌دهند که 500 هزار نفر هستند، گفت: این جوانان در سنین 14 الی 29 سال هستند و 115 هزار جوان در استان همدان در شرایط ازدواج هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610146
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.