سید محمدباقر حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جلد اول از مجموعه کتاب‌های دانشنامه با عنوان 'فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی' به قلم محمدعلی نوریون ، چاپ دوم 'امروز من شاعر شدم' نوشته 22 شاعر کودک و نوجوان از جمله مصطفی رحماندوست، اسدالله شعبانی، جواد محقق، بابک نیک‌طلب، حمیدهنرجو، غلامرضا بکتاش و مریم زندی، حامد محقق و رمان 'ما هم هستیم' نوشته سید میثم موسویان اثر مکتوب حوزه هنری همدان است که رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه با پیگیری روند چاپ 15 کتاب تالیف شده در سال گذشته هفت جلد آن رونمایی شده است و بقیه کتاب ها در حال چاپ هستند افزود: همچنین 2 آلبوم صدای شاعر یک تا چهار و آلبوم شوریده شهر رونمایی شده است.
وی اظهار کرد: چهار آلبوم موسیقی نوجوان، موسیقی آلکاپا ، موسیقی ترکی و آلبوم موسیقی آثار عین القضات همدانی در حال پیگیری است که امسال مراحل تولید آن به پایان می رسد.
حسینی درباره کتاب دانشنامه نیز گفت: این کتاب شامل 48 اثر در مراحل مختلف تدوین برای چاپ است که مرحله اول آن 140 کتاب موضوعی دارد و مرحله دوم نیز با 48 کتاب به سبک دایرة المعارف آماده شده است.
وی با بیان اینکه جذب استعدادهای جشنواره های هنری و فرهنگی دانش آموزی در کارگاه های آموزشی از برنامه های مهم حوزه هنری در سال جاری است افزود: عرضه محصولات کارگاه های حوزه هنری با ایجاد کانال های خاص تخصصی و بهره مندی از اساتید کشوری در کارگاه ها از دیگر اولویت های کاری در سال جدید است.
وی درباره ویژگی های شخصیتی شهید آوینی نیز گفت: مسیری که این شهید بزرگوار به صورت شخصی و کاری سپری کرد باید مورد توجه قرار گیرد و در جامعه تبین شود و در این راستا در بخش تولیدات هنری باید با افزایش کیفیت و عمق بخشی به آثار، قالب آثار هنری تقویت شود.
معاون فرهنگی حوزه هنر استان همدان نیز گفت: در هفته هنر انقلاب اجرای بیش از 23 عنوان برنامه فرهنگی در این استان پیش بینی شده است که برگزاری کارگاه مستند، شب ادبیات کودک ، تقدیر از چهره شاخص هنر انقلاب حمید حسام، نشست مشترک فرهنگی و نوجوان و نقاشی دیواری از جمله این برنامه ها است.
تیمور آقا محمدی افزود: تخفیف 20 درصدی کتاب های سوره مهر، برگزاری جشن خانه عکاسان، نقد و بررسی فیلم ماجرای نیمروز و نمایش منتخب جشنواره رویش از دیگر برنامه های این هفته است.
به گفته وی سال گذشته سه هزار نشست هفتگی و ماهانه در حوزه های مختلف از جمله خانه فیلم، خانه شعر کودک و نوجوان، خانه عکاسان و نقاشان برگزار شده است.
19 تا 25 فروردین ماه همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.