به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر خجسته ظهر امروز در نخستین شورای اداری استان همدان در سال جدید اظهار داشت: موانعی بر سر راه است که سبب جلوگیری از تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود و از قبل ریشه دوانده است.

خجسته با بیان اینکه شبکه‌های مفاسد اقتصادی سال‌های سال شکل گرفته و اکنون 30 نفر از مفسدان اقتصادی را شناسایی کرده‌ایم گفت: این افراد همانند زالو خون مردم را می‌مکند و بانک‌ها و تشکیلات اقتصادی ما را در اختیار خود قرار داده‌اند که البته برای تعدادی از آنها حکم قضایی صادر و برخی از آنها نیز دستگیر شده‌اند.

وی عنوان کرد: در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از نمایندگان خواستیم تا در برابر این افراد سکوت نکنند چرا که سکوت نشانه وجود مشکل در آن نماینده است و نماینده وظیفه دارد در برابر این مفاسد ایستادگی کند و دستگاه‌های نظارتی نیز وظیفه دارند تا قدرتمندانه بایستند تا ریشه فساد اقتصادی کنده شود.

30 نفر سال‌ها در کشور شبکه فساد اقتصادی ایجاد کرده‌اند و کسی جرأت حرف زدن به آنها را ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین اظهار داشت: در یک تحقیق و تفحص صدها الی هزاران میلیارد برگردانده شد و آیا اینگونه می‌توان اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد.

وی به وجود قاچاق کالا در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه روزانه 3 هزار کانتینر قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود، تصریح کرد: امسال باید دولت، مجلس و قوه قصاییه در برابر قاچاق و مفاسد اقتصادی محکم بایستند و موضوع را تعیین تکلیف کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود این مفاسد حق مردمی که از جان، جوان، هستی و مال خود برای انقلاب مایه گذاشتند نیست و نباید اجازه داد مفاسد به این شکل ریشه بدوانند و کسی جرأت نداشته باشد در برابر آنها سخنی بگوید.

خجسته با تاکید بر اینکه امسال سالی است که باید قدرتمندانه در برابر مفاسد اقتصادی ایستاد گفت: برخی می‌گویند پول نیست ولی از آن طرف 8 هزار میلیارد تومان پول در فلان جا اختلاس می‌شود لذا باید این مشکلات  تعیین تکلیف شود

وی با تاکید بر اینکه  مجلس شورای اسلامی نیز محکم در برابر این معضلات ایستاده‌  است گفت: از دستگاه قضا خواسته‌ایم که به پرونده‌های مفاسد اقتصادی رسیدگی کند ضمن اینکه مجلس نیز از دستگاه‌های  نظارتی و قضایی حمایت می‌کند.

*واردات روزانه 50 کانتینر کالا از ترکیه اقتصاد ایران را فلج می‌کند

نماینده مردم همدان با بیان اینکه روزانه از ترکیه 50 کانتینر کالا وارد کشور می‌شود گفت: این کار اقتصاد کشور را فلج می‌کند ضمن اینکه بر معضل بیکاری در کشور دامن می‌زند لذا انتظار داریم 3 قوه بالاخص مجلس در این زمینه ورود یابند و در برابر آن بایستند.

خجسته با بیان اینکه مجادلات سیاسی از دیگر آفات  کشور است، گفت: باید به سمت وحدت حرکت کرد ضمن اینکه مردم به شدت در معیشت و اشتغال در مضیقه هستند و باید به داد مردم برسیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان همدان در ارزیابی‌های مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کرده است گفت: کارهایی که سال‌های سال باقی مانده بود انجام شده و زیرساخت‌های استان برای این امر به نتیجه رسیده است و آزاد راه همدان تهران با وجود مشکلات، با همت نمایندگان و مسئولان به نتیجه رسید.

وی اظهار داشت: اختلافات آسیبی است که دود آن به چشم مردم می‌رسد و نمی‌گذارد که کار پیشروی داشته باشد، بر این اساس باید برای مردم کار کرد و اختلافات را کنار گذاشت و در این راستا اتحاد در مجمع نمایندگان همدان و مسئولان استان ایجاد شده است.

*همدان 36 سال در مجادلات سیاسی آسیب دیده است

خجسته با تصریح بر اینکه مجادلات سیاسی مردود بوده و آسیب‌زا است گفت: همدان 36 سال از این مجادلات سیاسی آسیب دیده  و اکنون وقت آن است که با تلاس بیشتر  جهش خوبی داشته و افق روشنی به روی استان باز شود.

وی با اشاره به عدم تکمیل برج مراقبت فرودگاه همدان گفت: آرزوی همدانی‌ها در مورد راه آهن نیز برآورده شد و امروز ریل‌گذاری به  24 کیلومتری همدان رسیده و ماه آینده فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

خجسته با تأکید بر اینکه نجات استان در جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید است، افزود: دولت به هیچ وجه نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و امروز جذب سرمایه گذار اولویت نخست استان است.

وی عنوان کرد: مجتمع گردشگری عصر طلایی با هزار میلیارد تومان در حال احداث است که با ایجاد آن  8500 شغل ایجاد می‌شود .

خجسته گفت: مردم ما اثبات کردند که غیر ممکن‌ها را ممکن می کنند و در 8 سال جنگ تحمیلی سیلی محکمی به استکبار زدند و اکنون باید با مشارکت مردم و تلاش مسئولان،  اقتصاد مقاومتی، تولید و معیشت مردم سامان یابد.

وی با بیان اینکه باید امید را در مردم ایجاد کرد گفت: باید شعار سال با توکل بر خدا عملی و اجرایی شود چراکه مردم ما مردمی توانمند، اثرگذار و تحول‌گرا هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608994
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.