حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف، چشمه همیشه جاری اظهار داشت: همدان استانی موقوفه‌خیز است و در تمام شهرهای این استان موقوفات بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات با نیت محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، افزود: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از رسالت‌های اصلی اوقاف است و در این زمینه اهتمام جدی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: بیش از دو هزار پرونده مجهول در اوقاف استان همدان وجود دارد که سال گذشته براساس بررسی‌ها 77 موقوفه بازیافته شناسایی شد.

وی با اشاره به اخذ سند مالکیت برای دو هزار و 434 هکتار موقوفه در استان گفت: اگر برای هفت هزار هکتار موقوفه موجود در استان نیز سند مالکیت گرفته شود، جشن مالکیت این موقوفات در استان برگزار می‌شود.

کاروند با اشاره به ثبت پنج وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون عنوان کرد: این وقف‌های جدید در راستای اجرای ویژه برنامه آرامش بهاری در استان در شهرستان‌های همدان و رزن انجام شد.

وی افزود: نیت واقفان خیراندیش در وقف جدید در حوزه ساخت مسجد و مکان مذهبی برای اطعام و عزاداری سیدالشهدا(ع) و کمک به احداث خانه عالم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: یک باب منزل مسکونی در محل روستای نظام آباد شهرستان رزن با نیت کمک به گسترش مسجد صاحب الزمان(عج) این روستای به ارزش تقریبی 12 میلیون تومان توسط واقف خیراندیش "غلامعلی حسنی" وقف شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک قطعه زمین به مساحت سه هزار و 788 متر مربع در محل روستای عین‌آباد به شهرستان رزن ارزش تقریبی 20 میلیون تومان با نیت ساماندهی آرامستان روستا توسط واقفین نیک‌اندیش "علی‌اصغر حیدری" و "علیرضا کرمی" وقف شده است.

کاروند با اشاره به اینکه 49 امامزاده و بقعه متبرکه در استان در طرح آرامش بهاری مشارکت داشتند، بیان کرد: خیمه‌های معرفت در قالب ویزیت رایگان توسط پزشک، ارائه مشاوره خانواده، بیان مسائل و احکام اسلامی و شرعی در امامزاده‌های شاخص استان برپا شده بود.

وی افزود: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 275 هزار نفر از بقاع متبرکه استان همدان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605700
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.