رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آخرین روزهای پایانی سال توزیع میوه شامل سیب و پرتقال در سطح استان همدان با ایجاد 176 غرفه آغاز شد و هم اکنون نیز در برخی غرفه ها ادامه دارد.
وی افزود: از ابتدای اجرای توزیع میوه در قالب طرح تنظیم بازار تاکنون یک هزار و 650 تن پرتقال و 650 تن سیب در سطح استان همدان توزیع شد که با این اقدام و تامین نیاز شهروندان از افزایش قیمت میوه جلوگیری شد.
وی ادامه داد: قیمت میوه طرح تنظیم بازار با نظر کمیته راهبری استان تعیین شد که بر روی قیمت بازار اثرگذار بود و قیمت سیب و پرتقال را تنظیم کرد.
عباسی با تاکید بر اینکه عرضه میوه در ایام پایانی سال با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها انجام شد اظهار کرد: در تامین میوه طرح تنظیم بازار با توجه به سهمیه کشوری استان همدان مشکلی وجود نداشت و سیب و پرتقال مورد نیاز در سردخانه های استان برای اجرای کامل طرح ذخیره شده بود.
وی ادامه داد: از جمله فعالیت های تعاونی های روستایی ، کشاورزی و تولید، خرید انواع محصولات کشاورزی به منظور کاهش واسطه ها در بخش کشاورزی است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه تعاونی ها در فعالیت های بازرگانی به خصوص بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی فعالیت پررنگ تری داشته باشند، می توانند نقش موثری در توسعه بخش کشاورزی ایفا کنند.
سال گذشته در استان همدان یک هزار و 400 تن میوه تنظیم بازار در ایام عید نوروز توزیع شد و تعداد 137 غرفه توزیع میوه شب عید را بر عهده داشتند.
7523/2087
خبرنگار:مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.