به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد انتخابات استان همدان، گفت: حق الناس در بررسی صلاحیت داوطلبان نیز مصداق دارد.
وی تاکید کرد: نباید شرایطی ایجاد شود که نامنویسی داوطلبان در انتخابات هزینه بر باشد و فراتر از قانون و با اعمال سلائق شخصی، فضا را آلوده کرده و به امنیت حضور نخبگان، فرهیختگان و افراد صاحب اثر و فکر خدشه وارد دکرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با عنوان اینکه ملاک عمل در انتخابات قانون است افزود: قانون همه موارد را مشخص کرده و تطبیق مستندات مراجع چهارگانه با قانون برعهده هیاتهای اجرایی است و از هیات نظارت نیز همین انتظار را داریم.
الهی تبار تصریح کرد: یکی از آسیب های احتمالی ایجاد فضایی برای حضور نیافتن نخبگان و صاحبنظران در انتخابات است در حالیکه زمینه حضور آنها در انتخابات باید فراهم شود.
وی گفت: این فضا در بحث بهره وری از منابع و توسعه، مورد انتظار است و سمت و سوی حرکت هیاتهای اجرایی و نظارت باید بر این سمت باشد تا حقوق مردم رعایت شود.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: این استان در اجرای مرحله نامنویسی از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا خوب عمل کرده است.
الهی تبار افزود: میانگین کشوری نامنویسی در انتخابات شوراها 14 درصد افزایش داشته است در حالیکه این آمار در استان همدان 18 درصد رشد داشته است.
با پایان زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها (از 30 اسفند 95 تا روز یکشنبه 6 فروردین سالجاری) 6 هزار و 436 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نام نویسی کردند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.