سرهنگ سعید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قسمت بار خودرو همان گونه که از نام آن مشخص است برای حمل و جابجایی بار و کالا پیش بینی شده و نباید مسافران در این قسمت قرار گیرند.
وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به 13 فروردین روز طبیعت، برخی از دارندگان کامیون و وانت بار اقدام به حمل مسافر با استفاده از قسمت بار خودرو می کنند.
وی بیان کرد: این اقدام بسیار خطر آفرین بوده و ماموران پلیس در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با راننده خاطی به طور جدی برخورد می کنند.
جانشین پلیس راه استان همدان گفت: چنانچه حادثه رانندگی منجر به فوت و جرحی برای این گونه خودروها رخ دهد شرکت های بیمه گر دیه افرادی که در قسمت بار خودرو قرار داشتند را پرداخت نمی کنند.
سرهنگ اسماعیلی با ذکر ضرورت بستن کمربند ایمنی اظهارکرد: با وجود تاکید فراوان بر ضرورت توجه به این مولفه مهم ولی همچنان رانندگان و نسبت به این موضوع بی توجه هستند.
وی افزود: آمارها گویای این است که درصد افرادی که به خاطر نبستن کمربند ایمنی جان خود را از دست داده اند نسبت به دوره های گذشته کاهش چندانی نداشته است.
جانشین پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی باید تمامی سرنشینان خودروهایی که در جاده های برون شهری تردد می کنند از کمربند ایمنی استفاده کنند.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: بیشتر سرنشینان عقب خودرو از کمربند استفاده نکرده و در صورت بروز سانحه از شیشه خودرو به بیرون پرتاب می شوند و جان خود را از دست می دهند.
وی مثال زد: در سانحه اخیر که در جاده مرویل ملایر رخ داد یک دستگاه خودروی سواری واژگون شد که در این حادثه رانندگی سرنشین این وسیله نقلیه به علت نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرتاب شد و جان باخت.
جانشین پلیس راه استان همدان بیان کرد: کودکان در بیشتر مواقع به علت قرار گرفتن در آغوش مادر از کمربند ایمنی استفاده نکرده و هنگام بروز سانحه جان می بازند.
سرهنگ اسماعیلی توصیه کرد: رانندگان خودروی خود را به صندلی کودک مجهز کرده و هنگام ترددهای بین شهری کمربند ایمنی کودک را نیز ببندند.
طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.