به گزارش ایرنا نهاوند با طبیعتی زیبا و بکر به عنوان یکی از مناطق شگرف در غربی کشور با دارا بودن جاذبه گردشگری فراوان طبیعی می تواند در ایام نوروز رضایت خاطر هر مسافری را به خود جلب نموده و نوروزی خاطره انگیز را برای آنان رقم زند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر با مساحتی در حدود 1460 کیلومتر مربع، در غرب کشور به فاصله 440 کیلومتری تهران و 105کیلومتری جنوب استان همدان تحت تاثیر عرض جغرافیایی مناسب، کوههای بلند و مرتفع و ارتفاع از سطح دریا دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است که همه ساله پذیرای مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور به ویژه در ایام نوروز می باشد.
رود خروشان گاماسیاب که سرچشمه رود بزرگ کرخه است با جاری شدن در دشت نهاوند مناظری زیبا و سر سبز و خرم در این منطقه را به تصویر کشیده که بدون شک هر مسافری متحیر می کند.
از دیگر مراکز گردشگری این شهرستان می توان حمام حاج آقا تراب ، موزه های مردم شناسی ، شهدا و تاریخ و فرهنگ و مراکز زیارتی مانند شاهزاده محمد(ع) و امام زاده ابراهیم (ع) را نام برد.
قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور باعث تردد زیاد مسافران از آن می باشد .
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند در این خصوص گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 50 هزار مسافر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند .
محسن جانجان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:از ابتدای تعطیلات نوروزی به طور متوسط روزانه پنج هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی نهاوند بازدید کرده اند که با توجه به شرایط نامساعد جوی، ورود این تعداد مسافر به شهرستان قابل توجه است.
وی ادامه داد: عمده ترین مراکز گردشگری نهاوند سراب های دل انگیز و اماکن تاریخی و زیارتی است که در بین این مراکز سراب های گیان ، فارسبان و گاماسیاب بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: علاوه بر این حمام حاج آقا تراب با توجه به ویژگی منحصر به فرد آن و موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند از دیگر مراکزی است که توجه گردشگران و مسافران نوروزی را به خود جلب نموده و بالاترین آمار بازدید کنندگان را داشته اند..
جانجان به اجرای برنامه های فرهنگی در مراکز گردشگری به منظور جذب بیشتر گردشگر و ایجاد فضایی با نشاط اشاره کرد و گفت: امسال به منظور بالا بردن میزان بازدید گردشگران از مراکز تفریحی و تاریخی نهاوند اجرای جشنواره بازی های بومی و محلی و نمایشگاه مردم شناسی در سراب گیان و تپه باباقاسم تدارک دیده شد که همین مساله باعث شور و نشاط و استقبال مسافران شده است .
وی گفت: علاوه بر اینها جشنواره هنرهای فردی و اسب دوانی روز 12 فروردین ماه جاری در پیست اسب دوانی نهاوند برای نخستین بار به اجرا در می آید که این برنامه می تواند نوروز امسال را برای مسافران وارد شده به شهرستان خاطره انگیز تر کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند همچنین درخصوص اقامت مسافران نوروزی در ستادهای اسکان این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات پنج هزار مسافر در مراکز اسکان آموزش و پرورش ، مراکز اسکان موقت شهرداری ، نمازخانه ها و مسافر پذیرها اسکان داده شده اند .
وی در ادامه از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران در دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در دور دوم سفرهای نوروزی تعداد زیادی مسافر به نهاوند وارد می شود آمادگی های لازم برای ارائه خدمات لازم به آنان وجود دارد.
1181/7525
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.