امام جمعه نهاوند گفت: نگاهی به موقعیت زمانی ارتحال آیت الله رفسنجانی نشان می دهد که این مرد بزرگ انقلاب عاقبت بخیر شد و فوت او همزمان گردید با وفات حضرت معصومه (س) ، سالروز شهادت امیر کبیر و حادثه ۱۹ دی ماه قم که همه اینها از حوادث مهم تاریخ اسلام و این مرز و بوم می باشند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی روز پنجشنبه در مراسم با شکوه بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در مصلی نماز جمعه نهاوند افزود: مهمترین سند ولایت پذیری آیت الله هاشمی پیام تسلیت مقام معظم رهبری بود.

مغیثی گفت: بعد از جریانات و حوادث سالهای ۷۸ و ۸۸ آیت الله هاشمی قصد داشت،  اجازه ندهد طیفی که با ولایت زاویه پیدا کرده اند در دامن دشمن و ضد انقلاب قرار بگیرد و حلقه وصل آنها با ولایت باشد، که در این راه تا حدودی هم موفق شدند و نه تنها از ولایت دست نکشیدند بلکه از آبرو و حیثیت خود هم مایه گذاشتند.

امام جمعه نهاوند گفت: عده ای که از عمق جریانات خبر نداشتند، بعد از حوادث ۷۸ و ۸۸، فکر کردند آیت الله هاشمی با ولایت زاویه پیدا کرده و جبهه جدیدی تشکیل داده است، در صورتی که ایشان هیچ گاه از ولایت جدا نشد.

وی افزود:  آیت الله هاشمی رفسنجانی چون فرزند حوزه بود توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و سرانجام هم عاقبت بخیر شد.

امام جمعه نهاوند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) قبل از انقلاب با حمایت از خانواده زندانیان سیاسی و طلاب زندانی حمایتهای مالی از آنان داشت و توانست مبارزان را در راه خود امیدوار سازد .

حجت الاسلام عباسعلیگفت: این روحانی جلیل القدر قبل از انقلاب دارای کوچکترین نقطه ضعفی در پرونده مبارزاتی خود نبود و پس از پیروزی انقلاب هم در همه مسئولیتها قرار گرفت و توانست به خوبی انجام وظیفه کند و در راه اهداف خود حتی گاهی از آبرو و جایگاهشان مایه گذاشتند تا انقلابی را که خود در پایه ریزی آن نقش مهمی داشت به پیشرفت و توسعه برساند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به واسطه سختی های زیادی که برای انقلاب کشیده بود عاقبت بخیر شد افزود: نگاهی به موقعیت زمانی ارتحال آیت الله رفسنجانی نشان می دهد که این مرد بزرگ انقلاب عاقبت بخیر شد و فوت او همزمان گردید با وفات حضرت معصومه (س) ، سالروز شهادت امیر کبیر و حادثه ۱۹ دی ماه قم که همه اینها از حوادث مهم تاریخ اسلام و این مرز و بوم می باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.