حسینعلی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در یک بازدید سرزده از یک بستنی فروشی در ملایر بیش از 300 کیلوگرم مواد اولیه و انواع عرق های گیاهی غیربهداشتی کشف شد.
وی اظهارکرد: 22 هزار و 460 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین وضعیت بهداشت محیطی اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی مورد بازرسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: همچنین تیم های بازرسی اقدام به رصد بهداشت محیطی 465 مورد از اماکن بین راهی و کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی کردند
نوروزی گفت: در مجموع 18 تیم بازرسی بهداشت محیط با استعداد 138 بازرس ، 29 هزار و 875 مورد بازرسی از جامعه هدف از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین ماه انجام دادند.
وی اظهار کرد: با توجه به نقش آب آشامیدنی در سلامت شهروندان و مسافران یک هزار و 540 مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی انجام شد و 14 هزار و 500 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی صورت پذیرفت.
وی بیان کرد: پس از رصد مراکز و اماکن بین راهی ، 81 واحد متخلف شناسایی و پلمپ شد که در این رابطه 861 تن نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی انجام یک هزار و 240 مورد نمونه برداری میکروبی آب، صدور 2 هزار و 840 کارت بهداشت، 121 مورد نمونه برداری مواد غذایی و 232 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی را از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط تیم های برنامه سلامت نوروزی استان همدان برشمرد.
سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایت و درخواست های مردمی است و از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون 181 شهروند با این سامانه ارتباط برقرار کرده و تیم های بازرسی به شکایت های آنان رسیدگی کرده اند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.