به گزارش ایرنا بخش کوچک قلقل رود در فاصله 15 کیلومتری مرکز بخش تویسرکان قرار دارد و طبق آخرین سرشماری دارای 44 روستا با 17 هزار و 500 نفر جمعیت است.
طبق آمار به دست آمده از سرشماری نفوس مسکن و به استناد به قانون انتخابات 39 روستای بخش قلقلرود شرایط لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای روستا را دارند.
در نخستین روز از نامنویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 461 داوطلب برای حضور در انتخابات در استان همدان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 309 نامزد برای عضویت در شوراهای روستا نامنویسی کردند.
بخشدار قلقل رود روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این بخش با 70 داوطلب در بین 25 بخش استان همدان بیشترین میزان متقاضی برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی روستا را به خود اختصاص داده است.
محمدرضا محمدی دوست افزود: آمار متقاضیان حضور در این دوره از انتخابات هر ساعت رو به رشد بوده به گونه ای که تا ساعت 11 امروز - سه شنبه - به حدود 2 برابر رسید.
وی بیان کرد: ساکنان روستاهای زیر 20 خانوار و فاقد شرایط برگزاری انتخابات نیز خواستار برگزاری انتخابات شوراها در این مناطق بودند که با توجه به محدودیت قانونی این عمل میسر نیست.
بخشدار قلقل رود اظهار کرد: در این دوره از انتخابات بانوان روستایی نیز برای حضور در شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده و سه تن از 70 داوطلبی که در روز نخست نامنویسی کردند بانوان هستند.
محمدی دوست اضافه کرد: یک روستا از 39 روستای واجد شریط برگزاری انتخابات دارای بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت است که اهالی این روستا برای انتخاب پنج نامزد بر سر صندوق های اخذ رای حضور می یابند.
وی بیان کرد: مابقی روستاها زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند که طبق قانون تعداد اعضای شورای اسلامی روستا در این مناطق سه نفر است.
بخشدار قلقل رود به علت استقبال مردم روستا برای عضویت در شوراهای اسلامی را توجه دولت به روستاها و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه این مناطق ذکر کرد.
محمدی دوست توضیح داد: تمامی روستاهای بخش قلقل رود در دولت یازدهم از نعمت گاز برخوردار شدند و هم اینک راه های روستایی قلقل رود آسفالت هستند.
وی افزود: دسترسی به آب آشامیدنی بهداشتی، اجرای طرح بهسازی و پیشرفت روستاها، اختصاص اعتبار مناسب به دهیاری و خدمات ارائه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در استقبال اهالی قلقل رود برای عضویت در شورا موثر بوده است.
وی با ذکر اینکه تکمیل بودن مدارک داوطلبان فرایند نامنویسی را تسهیل و تسریع کرده است بیان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته بین استانداری، ناجا و دادگستری ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در زمان نامنویسی الزامی نیست.
وی تاکید کرد: با این وجود داوطلبان باید تا زمان آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه دهند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.