به گزارش ایرنا محسن ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به بودجه ای که دولت تدبیر و امید برای سال 96 در نظر گرفته است، طرح تحول نظام سلامت با قدرت ادامه می یابد و به مردم خدمات می دهد.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر رضایت مندی مردم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات مهم دولت تدبیر و امید است و هم اکنون به درجه ای از رشد و پیشرفت رسیده که قابل برگشت نیست، چون خواسته مهم مردم است.
وی با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات بیمارستان ها و پرسنل حوزه بهداشت و درمان در روزهای اخیر، سفر وزیر بهداشت به ملایر را رهاورد مهم دولت یازدهم در این شهرستان برشمرد و افزود: با مساعدت های وزیر بهداشت و پیگیری های جدی نمایندگان ملایر، مرکز آنژیوگرافی قلب به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
ترکاشوند کمک در ساخت و تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان مهر، اخذ مجوز ساخت بیمارستان 96 تختخوابی روانپزشکی و سوانح و سوختگی، نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و اختصاص 2 دستگاه آمبولانس را از دیگر اقدامات از محل سفر وزیر بهداشت برشمرد.
وی با اشاره به نوسازی و تجهیز 27 خانه بهداشت، 17 پایگاه جامع سلامت، هفت پایگاه بهداشت و 18 محل زیست پزشک و آموزشگاه بهورزی در این شهرستان گفت: اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت قابل توجه و کم نظیر است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار کرد: حدود 92 طرح هم اکنون در ملایر آغاز شده که در این راستا از یک هزارو 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به کل استان همدان، 330 میلیارد ریال معادل 30 درصد آن به ملایر اختصاص یافت که امیدواریم تعدادی از این طرح ها تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
ترکاشوند در خصوص اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم در حوزه درمان نیز گفت: این طرح 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 80 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده که 15 میلیارد ریال آن توسط اوقاف و امور خیریه ملایر و مابقی طبق قول مساعد دکتر قاضی زاده هاشمی توسط وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع قانونی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و شروع پرداختی های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، 2 طبقه از اورژانس سال 96 به بهره برداری برسد.
وی همچنین به ساخت کلینیک ویژه و تخصصی ملایر به مساحت یک هزارو 740 مترمربع و تکمیل و راه اندازی آن در نیمه نخست سال 96 همزمان با هفته دولت اشاره کرد.
ترکاشوند ادامه داد: بیمارستان خیرساز 96 تختخوابی روانپزشکی ملایر نیز در مرحله اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت است و قسمت اداری و کلینیک آن هم اکنون دارای بیش از 70 درصد بیشرفت فیزیکی است.
***جذب 60 پزشک متخصص رهاورد طرح تحول نظام سلامت در ملایر
وی گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 60 پزشک متخصص و عمومی در رشته های مختلف در این شهرستان به کادر بهداشتی و درمانی اضافه شد که از این تعداد حدود 20 پزشک متخصص و مابقی در رشته هایی همچون داروسازی، دندانپزشک، پزشک عمومی و یک فوق تخصص گوارش بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ایجاد سه پایگاه سلامت در حاشیه شهر ملایر، اختصاص 2 دستگاه آمبولانس مجهز به استانداردهای روز با اعتبار 9 میلیارد ریال در بخش فوریت ها و جذب بیش از 140 نیرو را از دیگر ثمره های اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان عنوان کرد.
ترکاشوند یادآور شد: 21 بهورز از اسفندماه امسال در روستاهای ملایر شروع به کار کرده اند که پس از طی دوره های مختلف به کادر بهداشتی اضافه خواهند شد.
وی نصب و راه اندازی دستگاه MRI بیمارستان امام حسین(ع) با اعتبار 70 میلیارد ریال را از دیگر خدمات طرح تحول سلامت عنوان و بیان کرد: در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم کلینیک تخصصی فخریه با 24 پزشک متخصص در 12 رشته تخصصی روزانه به 500 تا 600 مراجعه کننده خدمات رسانی می کند.
وی در عین حال تلاش ها و حمایت های خیران در حوزه سلامت این شهرستان را بسیار مطلوب دانست و گفت: از شروع طرح تحول سلامت تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال از سوی خیران به حوزه سلامت و بهداشت و درمان ملایر کمک شده و طرح های مرتبط نیز به نام آنها نامگذاری شده است.
ترکاشوند ادامه داد: در راستای اجرای هتلینگ بیمارستانی، تمامی بخش های بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با کمک خیران تجهیز شده و تنها یک بخش 16 تختخوابی روانپزشکی این بیمارستان در راستای اجرای طرح کرامت در دست اقدام است.
وی همچنین به توسعه بخش الکترونیک و راه اندازی سامانه های مختلفی همچون سامانه شکایت مردمی 1490 اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد مراکز بهداشتی و درمانی ما به اینترنت وصل شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری مخابرات تمامی سیستم ها را در حوزه بهداشت و درمان به سیستم روز مجهز کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به شروع تعطیلات نوروزی گفت: تمامی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس، پنج داروخانه، یک آزمایشگاه، فوریت ها با هفت کد و سه مرکز خصوصی این شهرستان با رشته های تخصصی و پزشک آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی را دارند.
ترکاشوند بیان کرد: گشت های نظارتی و مشترک ما از ابتدای اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی با حدود 400 تخت فعال است.
در حال حاضر 80 پزشک متخصص، 100 پزشک عمومی، 25 داروساز و 30 دندانپزشک در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز خصوصی این شهرستان فعالیت می کنند.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار:معصومه موسوی***انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.