به گزارش ایرنا مهدی مجیدی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسکیت همدان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و هم اکنون یکی از اسکیت بازان همدانی بهترین ملی پوش کشورمان در رشته فری استایل جهان فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: نبود کف پوش استاندارد باعث شده تا اسکیت بازان همدانی نتوانند عملکرد ایده آل خود را در رقابت های کشوری و بین المللی داشته باشند.
وی بیان کرد: نصب کف پوش استاندارد در سالن اختصاصی اسکیت همدان یک میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که البته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قول پرداخت این هزینه را داده است.
مجیدی در ادامه با اشاره به عملکرد هیات اسکیت همدان افزود: اسکیت همدان در گذشته فقط در اینلاین هاکی فعال بود اما با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم رشته فری استایل را نیز فعال کنیم به طوریکه هم اکنون از جایگاه خوبی در سطح ملی، آسیایی و جهانی برخورداریم و سجاد محمدی یکی از بهترین های جهان در این رشته به شمار می رود.
رئیس هیات اسکیت همدان با اشاره به درخشش اسکیت بازان همدانی در مرحله لیگ اسکیت فری استایل کشور گفت: در این رقابت ها به میزبانی استان البرز 77 ورزشکار در بخش مردان و زنان حضور داشتند که در بخش تیمی بانوان شامانای الف اصفهان رتبه نخست را از آن خود کرد و هایپریون اصفهان و هیات اسکیت همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی افزود: در بخش پسران بالای 16 سال نیز سجاد محمدی ساسان از همدان قهرمان شد و در بخش تیمی مردان نیز تیم شامانای الف اصفهان اول شد، هیات اسکیت هیات اسکیت همدان در جایگاه دوم ایستاد و آکادمی اسکیت انقلاب الف بر سکوی سوم تکیه زد.
مجیدی یادآور شد: در حال حاضر اسکیت بازان همدانی در رشته های هاکی ، سرعت و اگرسیو فعالیت دارند و می خواهیم سال آینده رشته های رول بال و هنری را نیز فعال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری موفقیت های مهمی در میادین ملی و بین المللی داشته ایم و سجاد محمدی در رقابت های آسیایی چین و جهانی تایلند جزو 5 اسکیت باز برتر بود ضمن اینکه عرفان زنگنه دروازه بان تیم ملی اینلاین هاکی کشور است.
وی برگزاری دوره مربیگری را یکی از اقدام های مهم اسکیت همدان دانست و گفت: با برگزاری دوره مربیگری توانستیم 30 مربی باتجربه را شناسایی کنیم.
وی میزبانی مریانج همدان در لیگ سراسری فری استایل در بهمن ماه، حضور موفق در جشنواره استعدادیابی همگانی ورزش، شناسایی 480 استعداد ورزشی در نمایشگاه استعدادیابی اسکیت و برگزاری رقابت های اسکیت سرعت در ملایر، نهاوند و همدان را از دیگر فعالیت های این هیات در سال جاری عنوان کرد.
مجیدی برپایی مدرسه اسکیت، اجرای سانس اسکیت مادر و دختر، برگزاری جشنواره اسکیت و خانواده در بلوار ارم را از دیگر برنامه های این هیات طی امسال دانست.
وی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت بالقوه ای در سرمایه گذاری بخش اسکیت روی یخ (آیس) دارد، گفت: هم اکنون شهرهای مشهد، تهران و جزیره کیش در ساخت مجموعه های اسکیت روی یخ سرمایه گذاری کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه مجهز اسکیت روی یخ و در سطح بین المللی 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
هم اکنون بیش از 500 اسکیت باز در همدان فعالیت دارند که پیش بینی می شود با توجه به ثبت نام از استعدادهای این ورزش به حدود هزار ورزشکار افزایش یابد.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.