به گزارش ایرنا، مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته کلید می‌زند.
تبلیغات متعدد کالاهای خارجی در کشور سبب شده تا مصرف‌کنندگان ایرانی اینگونه تصور کنند که کیفیت تولیدات ایرانی همانند اجناس خارجی نیست اما واقعیت آن است که کالاهای ایرانی حتی در بازارهای خارجی نیز مشتری خاص خود را دارند اما در داخل کشور به دلیل عدم توجه مصرف‌کننده ایرانی، گاهی با برچسب مارک‌ها و برندهای خارجی به بازار عرضه می‌شوند.
تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: «مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.»
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به «بسته خروج از رکود» اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را «رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی» اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده «برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.»
البته در این زمینه فعالان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور، با حضور در صحنه و تبیین نتایج خرید کالای ایرانی بر اقتصاد، اشتغال و رونق اقتصادی، در تغییر نگرش مردم از فرهنگ «خرید کالای خارجی و برند» به سمت خرید تولیدات داخلی با کیفیت، نقش مهمی دارند.
با توجه به این مسائل، ایرنا در این روزهای منتهی به بازار شب عید، به دنبال آن است تا در این عرصه، اعتماد دوسویه بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را با خرید کالای با کیفیت ایرانی دوچندان کرده و به «رونق اقتصادی واحدهای تولیدی همسو با اشتغالزایی» کمک کند.
البته انتظار می‌رود سایر رسانه‌ها نیز در این زمینه برای تشویق و همراهی مردم به طور جدی وارد عرصه شده تا گام بزرگی برای فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی با خرید کالای ایرانی برداشته شود و این مسیر تا نهادینه شدن آن ادامه یابد.
2087/
انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.