علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: ریزش برف و برودت هوا از 25 بهمن ماه سالجاری آغاز شد و به مدت چهار روز تا 29 بهمن ادامه داشت.
وی افزود: ریزش برف و برودت هوا در این چهار روز منجر به تعطیلی مدارس، مسدود شدن بسیاری از راه ها و قطعی آب و برق بسیاری از مناطق استان از جمله شهرستان ملایر شد.
وی اضافه کرد: بر اساسی پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان، ریزش برف و احتمال وقوع مخاطرات آب و هوایی به تمامی دستگاه ها اطلاع رسانی شد تا با آمادگی کامل اقدام به خدمات رسانی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: طبق بررسی، ریزش برف در مدت یاد شده، 257 میلیارد و 30 میلیون ریال خسارت وارد کرد که بیشترین آسیب به بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا طالبی اضافه کرد: در مدت یاد شده 107 میلیارد 850 میلیون ریال به بخش های زیر مجموعه کشاورزی از جمله گلخانه، باغات، مرغداریها و دامداریها خسارت وارد شد.
وی توضیح داد: شکستگی تیر برق ها و قطعی برق نیز 57 میلیارد و 190 میلیون ریال به 2 حوزه توزیع و فوق توزیع خسارت زد که بخش فوق توزیع با 51 میلیارد ریال بیشترین آسیب را دید.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته میزان خسارت وارده به راه ها حدود 49 میلیارد و 860 میلیون ریال بوده است.
طالبی افزود: همچنین ریزش برف، کولاک، یخبندان و سرما 12 میلیارد 970 میلیون ریال به آب و فاضلاب روستایی، سه میلیارد 990 میلیون ریال به آب و فاضلاب شهری و 25 میلیارد و 170 میلیون ریال به حوزه شهری و شهرداریها خسازت زد.
ریزش برف از هفتم تا 12 بهمن ماه سالجاری نیز حدود 83 میلیارد ریال به این استان خسارت وارد کرد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.