به گزارش روز جمعه ایرنا ' کلییر واترکوتو ' بازیکن اهل برزیل بابت طلب 25 هزار دلاری خود از تیم پاس به فیفا شکایت کرد و فدراسیون جهانی با تایید این ادعا، پاس را محکوم به کسر 6 امتیاز کرد.
' کلییر واترکوتو ' بازیکن اهل کشور برزیل در سالی که پاس به همدان انتقال یافت در تست فنی ' وینکو بگوویچ ' سرمربی وقت پاس شرکت کرد و حالا باشگاه پاس موظف شد برای سه روز حضورش در همدان، 270 میلیون تومان طبق حکم فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) پرداخت کند.
طبق اعلام فیفا این بازیکن همچنان 25 هزار دلار بابت شکایت از پاس طلبکار است و این طلب باقی مانده نیز با تایید تخلف کوتو در ماه های اخیر پرداخت نشد.
حالا با وجود اینکه تخلف این بازیکنان از سوی فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج رئیس فدراسیون نیز تایید شده بود اما فیفا با رد اعتراض پاسی ها، کسر 6 امتیاز را به اجرا گذاشت.
پاس که هم اکنون به عنوان تیم سوم به مرحله نهایی لیگ دسته 2 فوتبال کشور صعود کرده بود با کسر 6 امتیاز فنی نتوانست به این مرحله راه یابد.

** شکایت مدیرعامل باشگاه پاس از مقصران در پرونده
مدیر عامل باشگاه پاس در این باره گفت: شب گذشته نمابری از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) به باشگاه ارسال شد که در آن اعتراض پاس را غیر قابل قبول عنوان کرده بود.
محمدتقی رحیمی افزود: دلیل رد این اعتراض نیز پرداخت 50 هزار دلار از سوی مدیریت وقت باشگاه بوده است و براساس اعلام فیفا، اگر این بازیکن مرتکب تخلف شده چرا مدیریت وقت درصدی از شکایت او را پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: دلیل دیگر اینکه یکی از عوامل سابق باشگاه با این بازیکن برزیلی تفاهم نامه ای امضا کرده مبنی بر اینکه از وی هیچ گونه شکایتی نخواهد شد.
رحیمی افزود: از مسببان این پرونده که باعث خسارت بزرگ به این تیم شده اند و پول بیت المال را به این بازیکن متخلف که هم اکنون تحت پیگیرد پلیس اینترپل قراردارد نیز شکایت خواهیم کرد.
وی بیان کرد: 'کلییر واترکوتو ' شاکی برزیلی باشگاه پاس تخلفاتی انجام داده که مدارک آن در پرونده ای به مراجع قضایی ارجاع و پیگیری ما در نهایت منجر به صدور حکم جلب او شد و اکنون تحت پیگیرد قرار دارد.
وی افزود: این بازیکن متخلف است و نباید با او تفاهم نامه ای مبنی بر خودداری از شکایت منعقد می شد ضمن اینکه پرداخت پول به وی باعث شد تا فیفا ادعای ما مبنی بر تخلف او را نپذیرد و در عین صعود به مرحله نهایی لیگ 2، محکوم به کسر 6 امتیاز در فصل جاری شدیم.
به این ترتیب تیم پاس از گردونه رقابت های مرحله نهایی لیگ دسته 2 فوتبال کشور حذف شد و هف سمنان جانشین این تیم قرار گرفت.
پاسی ها حالا باید یک فصل دیگر منتظر بمانند تا با رقابت در لیگ فوتبال دسته 2 کشور برای رسیدن به لیگ یک تلاش کنند.
پاس هم اینک در لیگ دسته 2 فوتبال کشور قرار دارد و در 9 سال گذشته یکی از ناکام ترین و پرهزینه ترین تیم های فوتبال ایران لقب گرفت.
این تیم امسال با کمتر از 900 میلیون تومان روانه لیگ دسته 2 فوتبال کشور شد و نتایج مطلوبی کسب کرد و هوادارانش امیدوار به صعود بودند که در نهایت به دلیل بدهی های قبلی نتوانست به راه خود ادامه بدهد.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.