به گزارش ایرنا مردم مومن و خداجوی همدان، شهر دارالمجاهدین امروز سعادت زیارت شهیدی را داشتند که پیکر مطهرش پس از 30 سال به تازگی شناسایی شده است.
شهید 'حسین سپهر' این نوجوانان بسیجی یکی از شهدای مفقود الجسد استان همدان بود که چندی پیش در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشت.
شهید 'حسین سپهر' شامگاه سه شنبه پس از سال ها دوری از وطن با استقبال پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا وارد همدان شد که همزمان با ورود پیکر مطهر این شهید گرانقدر ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب (س) طنین انداز شد.
آیین وداع با این شهید گرانقدر با حضور گسترده مردم و خانواده های شهدا همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد مهدیه شهر همدان برگزار شد.
قرار است صبح روز چهارشنبه پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از حضور در بین دانش‌آموزان دبیرستان علمی همدان و وداع آنها با این شهید ، به تهران منتقل شود تا در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در گلزار شهدای تهران آرام گیرد.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان در این باره با بیان اینکه پیکر مطهر شهید سرافراز حسین سپهر پس از 30 سال شناسایی شده است گفت: این شهید گرانقدر از بسیجیان شهر همدان بود که در 26 دی ماه سال 65 از لشگر انصارالحسین (ع) سپاه همدان عازم جبهه حق علیه باطل شد.
بهرام دوست پرست اضافه کرد: این نوجوان 15 ساله در گردان تخریب لشگر انصارالحسین (ع) فعالیت داشت و در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در درگیری با نیروهای دشمن بعثی مفقود الجسد شد.
وی بیان کرد: پس از گذشت 30 سال از شهادت این نوجوان پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص منطقه عمومی 'ابوالحصیب' تفحص شده و به وطن بازگشت.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان اظهار کرد: پس از انجام آزمایش دی ان ای مشخص شد که این پیکر متعلق به شهید حسین سپهر است.
استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که حدود 490 تن از شهدای استان همدان مفقودالجسد هستند.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا : انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.