به گزارش ایرنا مهدی تاج روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات فوتبال استان همدان اظهار کرد: هم اکنون در تمامی رده های سنی فوتبال، بخش بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی سرمایه گذاری کرده ایم و هدف ما حضور در جام های جهانی در این بخش ها است.
وی اضافه کرد: امروزه فوتبال به عنوان پرمخاطب ترین ورزش جهان از جایگاه و اقبال گسترده جوامع برخوردار است و حتی همه کشورها قدرت سیاسی خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می کشند.
تاج بیان کرد: فوتبال موضوع بسیار فراتر و گسترده تری است که حتی مرز هم نمی شناسد و فوتبالدوستان در تمامی قاره ها از رقابت های اروپایی نظیر برد تیم بارسلونا خوشحال می شوند.
وی خاطرنشان کرد: فوتبال مرز و نژاد نمی پذیرد و فراگیر تر از مباحث عمومی جامعه است و کشور ما نیز از علاقه مندان پرشماری در این رشته ورزشی دارد به طوریکه هم اکنون 20 میلیون تن در ایران فوتسال بازی می کنند.
وی با تاکید بر توجه جدی به رده های سنی فوتبال کشور گفت: انتظار ما از هیات های فوتبال استان همدان پرداختن به توسعه فوتبال رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است.
وی بیان کرد: امسال تیم های جوانان و نوجوانان کشورمان راهی جام جهانی شدند، بویژه نوجوانان که پس از شانزده سال به این رقابت مهم راه یافت.
وی افزود: حتی اگر هم در رده های پایه نتوانیم به جام جهانی برویم نیز باید سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم چرا که پرداختن به رده های سنی پایه به عنوان پشتوانه های تیم ملی بزرگسالان وظیفه ما است.
وی در ادامه گفت: بانوان نیز نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بر این اساس رویکرد کامل حمایتی از رده های سنی مختلف بانوان داریم و حتی مربیان مطرح جهانی از جمله یک مربی سرشناس هلندی را به ایران آوردیم چرا که توسعه فوتبال بانوان با حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی برای ما بسیار حایز اهمیت است.
تاج با تمجید از عملکرد فوتبال ساحلی کشور گفت: امروزه فوتبال ساحلی ایران نیاز به دریا ندارد و در اقصی نقاط از جمله یزد شاهد موفقیت های درخشان در این ورزش بوده ایم.
وی افزود: نباید استان ها این ذهنیت را داشته باشند که فوتبال ساحلی حتما نیاز به ساحل دریا دارد بلکه می توان با ایجاد زمین های ساحلی، این رشته را همانند استان یزد توسعه داد ضمن اینکه هم اکنون تلاش داریم بخشی از جام جهانی فوتبال را در شهرهای یزد و بوشهر برگزار کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: هم اکنون در فوتبال ساحلی دوم دنیا هستیم و این ظرفیت خوب با سرمایه گذاری کم تحقق یافته است.
وی با اشاره به جایگاه فوتبال همدان در کشور گفت: بسیار خوشحال هستم که مدیریت ارشد همدان نگاه ویژه به ورزش و بویژه فوتبال دارد و محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نعمت بزرگی برای ورزش این استان به شمار می رود.
وی بیان کرد: قبل از حضور در مجمع هیات فوتبال همدان نشست بسیار خوبی با استاندار همدان داشتیم و نتایج آن رشد و اعتلای رشته ورزشی فوتبال این استان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: استان همدان سهم خوبی در فوتبال کشور و تیم ملی دارد و انتظار می رود رئیس جدید هیات فوتبال همدان از تمام ظرفیت ها در راستای توسعه این ورزش استفاده لازم را داشته باشد.
مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال همدان امروز با رقابت سه کاندیدا در حال انجام است.
هم اکنون بیش از 10 هزار فوتبالیست به صورت سازمان یافته در همدان فعالیت دارند.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.