علی تعالی روز یکشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان افزود: رویکرد اصلی دولت ایجاد اشتغال خانگی است و در حوزه های حمایت از اقشار کم درآمد حفظ عزت و کرامت خانواده ها از سیاست های مهم دولت است.
وی ادامه داد: ایرادی که دولت به یارانه ها داشت عوارضی مانند کوشش نکردن و نداشتن فعالیت در جامعه بود چرا که رویکرد دولت که کمیته امداد نیز بر آن صحه گذاشت توانمندی خانواده ها با ایجاد اشتغال خانگی است.
وی ادامه داد: اشتغالزایی توسط کمیته امداد موجب شده تعدادی زیادی از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به خودکفایی برسند و از سایه حمایت کمیته خارج شدند.
فرماندار همدان گفت: ستاد تسهیل شهرستان در سال جاری 159 مصوبه داشته که 47 مورد آن اجرا شده است .
وی با اشاره به 46 واحد صنعتی غیر فعال در همدان خواستار تجزیه و تجلیل مشکلات این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شد.
تعالی با اشاره به همایش مجریان انتخابات در تهران با حضور رئیس جمهوری گفت: مهمترین تاکید دکتر روحانی در انتخابات سال آینده حفظ همبستگی و وحدت در شرایط حساس کنونی بود.
وی امانت داری، سلامت ، بی طرفی مجریان در انتخابات ، حضور حداکثری مردم و استفاده نکردن از امکانات دولتی برای تیلیغ در انتخابات را از موارد مطرح شده توسط رئیس جمهوری عنوان کرد.
تعالی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال گذشته برگزار شد از نظر سلامت و امنیت نمونه بود و کمترین تخلف قانونی و ابطال در این دوره انتخابات وجود داشت.
وی برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم را موجب سرافرازی ایران در منظر جهانیان عنوان کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان همدان سه هزار و 484 نفر و به صورت میانگین هر ماه 348 نفر بیمه اجباری شدند.
جمال حداد همدانی افزود: در سامانه رصد اشتغال نیز امسال یک هزار و 547 نفر در شهرستان همدان نام نویسی کردند.
شهرستان همدان حدود 650 هزار نفر جمعیت دارد.
362 واحد صنعتی با اشتغالزایی 9 هزار و 205 نفر در این شهرستان وجود دارد که 46 واحد غیر فعال است.
کل واحدهای صنفی شهرستان همدان 29 هزار و 842 فقره است که هر واحد برای 2 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.