نادر پیرتاج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت تا چهار روز آینده ادامه دارد.
وی اضافه کرد: دمای هوای همدان شامگاه جمعه به هفت درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و بیشینه دمای این شهر 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه رزن با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
پیرتاج با بیان اینکه میزان بارش های سال زراعی امسال از مهرماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است گفت: در این مدت میزان بارش های همدان 143 میلی متر ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت 12 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: بیشترین بارش های امسال مربوط به تویسرکان با 270 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 12 درصد افزایش داشته است.
پیرتاج ادامه داد: کمترین بارش ها در این مدت نیز مربوط به کبودراهنگ با 124 میلی متر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 10 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 21 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: هم استانی های برای دریافت اطلاعات هواشناسی و وضعیت جوی استان به صورت شبانه روزی با سامانه 134 و در روزهای هفته نیز از ساعت 8 تا 18 بعدازظهر با شماره 32569070 تماس حاصل کنند.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.