رضا قیاسی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری افزود: نهادینه کردن فرهنگ توجه به منابع طبیعی و دغدغه مندی مردم نسبت به محیط زیست یک کار بزرگ برای پیشگیری از تخریب طبیعت است.
وی اضافه کرد: تا چند سال پیش کسی سازمانهای محیط زیست و منابع طبیعی را همراهی نمی کرد ولی هم اینک این سازمانها بیش از 70 میلیون عضو دارند.
قیاسی با ذکر اینکه یکی از نیازهای جامعه استفاده از توان افراد متعهد، متخصص و با تجربه در مسئولیت ها است گفت: استفاده از توان افراد با تجربه به معنای نادیده گرفتن ظرفیت و توان جوانان نیست.
مدیرکل سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز بیان کرد: روند نامطلوب تغییرات اقیلمی، کمبود منابع آبی، بیابانی شدن مراتع و دیگر آسیب های که مراتع وارد می شود انسان را دل آزرده می کند.
محمدرضا همتی افزود: دیدن و شنیدن این خبرهای ناخوش هشداری به همه انسانها است تا وظایف خود را قبال طبیعت را به خوبی انجام دهند.
وی اضافه کرد: با وجود اقلیم کوهستانی، ییلاقی و وجود منابع آبی ولی استان همدان نیز با چالش های زیست محیطی ولی با پدیده کم آبی و خشکسالی و بیابانی شدن درگیر است.
وی تاکید کرد: توسعه تکنولوژی شهر نشینی و پدیده های ناشی از شهرنشینی فشار بر طبیعت را افزایش داده که در این شرایط می طلبد آگاهی مردم نسبت به اهمیت حفظ طبیعت افزایش یابد.
در این آئین اسفندیار خزایی به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان منصوب شد.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.