به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی شامگاه دوشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: تالاب آق گل ملایر به عنوان یکی از مناطق ارزشمند استان و کشور از سال 88 به کلی رها شده و با مشکلاتی همراه است.
وی اظهار کرد: به رغم تشکیل جلسه ای در وزارت نیرو در پنج سال پیش و دستور پرداخت حقابه تالاب آق گل ملایر توسط استان مرکزی، تاکنون پیگیری در این زمینه صورت نگرفته و هیچ پاسخی داده نشده است.
وی با بیان اینکه حل مشکل این تالاب فرااستانی است، ادامه داد: تالاب آق گل با وسعت 800 هکتار هم اکنون نیازمند احیا است، در حالیکه سال گذشته با درایت مسئولان مربوطه استانی، کارگروه خاصی برای آن تشکیل و اقدامات خوبی توسط دستگاه های اجرایی ملایر برای احیای آن انجام شد.
رضایی با بیان اینکه 24 هزار هکتار معادل 40 درصد از مناطق حفاظت شده استان همدان در ملایر است، بیان کرد: ملایر استعداد و پتانسیل بالایی برای گسترش این مناطق دارد.
وی توسعه مناطق حفاظت شده در راستای توسعه گردشگری را از نیازهای این شهرستان برشمرد و افزود: منطقه لشگردر ملایر یک منطقه حفاظت شده است که تقاضا داریم به یک پناهگاه حیات وحش تبدیل شود.
فرماندار ویژه ملایر همچنین خواستار ارتقا و تجهیز امکانات و نیرو در اداره محیط زیست ملایر شد و اظهار کرد: ایجاد آلودگی زیست محیطی توسط واحدهای سیلیس کوبی ملایر یکی از نگرانی ها و دغدغه های جدی مردم بود که با تلاش های انجام شده کارخانه داران متقاعد به نصب فیلتر شدند و این واحدها پایش آنلاین دارند.
به گزارش ایرنا رضایی ادامه داد: علاوه بر این کارخانه های کشمش پاک کنی نیز آلودگی های زیست محیطی خاص خود را داشتند و نیاز به تصفیه خانه های مخصوص دارند.
وی یادآور شد: به همین منظور با برگزاری نشست های مختلف و پیگیری های لازم، هم اکنون این واحدها در حال ایجاد تصفیه خانه هستند و مشکل جدی در این حوزه نداریم.
وی گفت: با تلاش های مجدانه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در راستای رفع مشکلات این حوزه و نگاه مثبت استاندار همدان، امروز بدون هیچگونه چالشی مسایل حوزه محیط زیست در ملایر پیگیری و در حال رفع شدن است.
رضایی با اشاره به مشکلات اقتصادی، چالش های بین المللی، خزانه خالی، تورم بالا، رشد اقتصادی منفی و مسایل اجتماعی در زمان تصدی دولت یازدهم بیان کرد: امروز با تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست و در راس آن خانم ابتکار، مردم و جامعه به جایگاه واقعی و اهمیت حفاظت از محیط زیست حساس شده اند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان همدان پس از بازدید از نیروگاه خورشیدی همدان، شرکت در همایش شهر سبز پایدار و شورای اداری این استان، در شورای اداری شهرستان ملایر حضور یافت.
شهرستان ملایر دارای 24 هزار هکتار مناطقع حفاظت شده است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.