به گزارش ایرنا محمد کاظمی یکی از دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس در پیام تسلیت خود عنوان کرد: بهتی عجیب و حیرتی غریب، آنچنان که زبان را یارای سخن نیست و جوهر در وصل صفحه و قلم خشکیده است.
غروب نوزدهمین روز زمستان 95 در تاریخ این مرز و بوم با تلخی در آمیخت. سینه انقلاب مالامال اندوه گشت و تاثر آمیخته با محبت رهبر فرزانه ای ، دلها را خونبار و چشم ها را گریان ساخت.
یار راستین و حق طلب خمینی کبیر عروج کرد.
مردی از تبار مخلصان و از اهالی کوی عاشقان که عمری جز طاعت خالق و خدمت مخلوق کاری نکرد و در حمایت از آرمانها و اهداف پاکش از صراط انصاف و صداقت خارج نشد.
ضایعه جبران ناپذیر رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، غمی نیست که گذر ایام از یادها پاکش گرداند و چشمه خروشان علاقه و محبت این ملت آزاده تا نام ایران پرآوازه است با یاد هاشمی خواهد جوشید.
اینجانب مصیبت فقدان این مرد الهی را تسلیت گفته و برای همه شیفتگان مکتب آزادگی طلب صبر و از درگاه حضرت حق برای روح بلند آن بزرگمرد علو درجات خواهانم.

***انا لله و انا الیه راجعون
احد آزادی خواه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی رحلت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی، مجاهد دوران نهضت اسلامی و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)، را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: آن سفر کرده، در دوران رژیم طاغوتی و وابسته پهلوی، رنج و محنت بسیاری را متحمل شده و در راه خدمت به امام و انقلاب نیز زحمات فراوانی را در عرصه جهاد و سازندگی کشیده است.
چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با شکل ‌دهی انقلاب معنی شد و همواره دوشادوش رهبر انقلاب به‌ عنوان سربازان امام خمینی مسیر آن حضرت را شروع کرده و پایه‌های انقلاب را شکل دادند.
ایشان قبل از انقلاب با تحمل شکنجه‌ ها و زندان ‌ها حریت خودشان را اثبات کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم، چه در سنگر ریاست جمهوری، چه در سنگر ریاست مجلس و مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام همواره دین خود را به انقلاب ادا کردند.
همراهی وی با امام امت مخصوصاً در دوران جنگ که کشور در بحران بوده فراموش ‌نشدنی است.
پس از جنگ تحمیلی نیز تلاش‌های آیت‌الله هاشمی در دوران سازندگی و تلاش ‌های بی ‌وقفه برای سازندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص بود و ارتباط با رهبر و ولایت مداری ایشان از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد بود.
این جانب ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه ایشان برای نظام اسلامی، رحلت ایشان را به مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای و بیت معظم له، بازماندگان، مردم ولایتمدار ایران اسلامی بویژه همشهریان عزیز ملایری، تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی را برای ایشان مسألت دارم.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یار دیرین امام و رهبر معظم انقلاب و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه ایست قلبی شامگاه یکشنبه در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی*انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.