محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه تسهیل موانع تولید همدان افزود: برخی از رسانه های کشور تصمیم به تخریب دولت گرفته اند و عوامل آنها در داخل استان نیز این رویه را در پیش گرفته اند.
وی بیان کرد: مطلبی در فضای مجازی تلگرامی منتشر شده مبنی بر 'تخلف هفت میلیاردی' ، در حالیکه متن آن با تیتر خبر همخوانی ندارد.
نیکبخت در شفاف سازی این موضوع با اشاره به دوران تصدی خود به عنوان معاون استانداری همدان در چندین سال گذشته تصریح کرد: استاندار وقت، هنگام حضور بنده در استان همدان، اینجانب را به همراه مدیرکل کار امور اجتماعی برای دریافت یارانه واحدهای تولیدی و بنگاههای زودبازده معرفی کردند.
وی اضافه کرد: تا هنگام حضور بنده در این استان چند میلیارد ریال از این حساب برای یارانه واحد های تولیدی پرداختی صورت گرفت ولی پس از رفتن بنده از این استان باید این حساب مسدود و به نام فرد دیگری باز می شد که در این خصوص بانک تجارت تخلف کرده است.
نیکبخت بیان کرد: پس از رفتن بنده، بدون مسدود شدن این حساب، دو استاندار پیشین همدان نیز از این محل برای پرداخت یارانه استفاده کردند.
وی افزود: پس از حضور مجدد اینجانب در استان همدان به عنوان استاندار، متوجه باز بودن حساب مذکور به نام خود شدم و اعلام کردم باید این پول به حساب خزانه بازگردانده شود.
استاندار همدان گفت: 'ناصر محمودی' مدیر کل فعلی اقتصاد و دارایی همدان عنوان کرده که به این پول سود تعلق گرفته و باید سود آن نیز پرداخت شود اما دیوان محاسبات این موضوع را رد کرد.
نیکبخت بیان کرد: حالا عده ای در فضای مجازی و تلگرامی عنوان می کنند که چرا 50 میلیارد ریال در این حساب باقی مانده است؟ خدا را شاکرم که نمی گویند استاندار این رقم را به جیب زده است.
وی تصریح کرد: همچنین در متن این مطلب تلگرامی عنوان شده که مسعود اقلامی (مدیرکل سابق کار و امور اجتماعی) همانند هادی خورشیدی (مدیرعامل سابق بانک کارآفرین که زندانی شده) در حال گرفتار شدن است.
وی این مطلب تلگرامی را از اساس دروغ خواند و گفت: هنگام حضور بنده در این استان آقای خورشیدی مدیرعامل بانک ملی بود و پس از رفتن بنده وی مدیرعامل بانک کارآفرین شد، گویا منتشر کنندگان این متن تلگرامی فکر نکردند که خدا انسان دروغگو را رسوا می کند.
استاندار همدان افزود: در متن این پیام کذب عنوان شده که 'هادی خورشیدی' (رئیس سابق بانک کارآفرین) پاسوز استاندار همدان شده است در حالیکه خورشیدی از مدیران توانمند استان بود و هنگام فعالیت به عنوان مدیر بانکی در استان بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی را به تنهایی رفع می کرد.
نیکبخت افزود: عوامل بانک کارآفرین در اقدامی ناجوانمردانه علیه این مدیر نه تنها موجب بدنامی بانک شدند بلکه به این مدیر آسیب وارد کردند.
وی با بیان اینکه در انتهای این متن تلگرامی عنوان شده که 'مچکریم دولت' یادآوری کرد: هنگام حضور در استان از مدیران اجرایی خواستم که از رسانه ها شکایتی نکنند.
نیکبخت اضافه کرد: در این زمینه هم اگر اهانت به بنده بوده شکایتی نمی کردم ولی وقتی دیدم پس از انتشار متن سراسر کذب و تهمت، در انتهای این مطلب نیز به دولت توهین شده ، دیگر سکوت نکردم.
وی بیان کرد: از عوامل پلیس فتا خواسته ام که این موضوع را رصد و نتیجه را برای بررسی و تصمیم گیری اعلام کنند.
استاندار همدان تاکید کرد: افرادی که دنبال مچ گیری از عملکرد بنده هستند و می خواهند آن را به نام دولت تمام کنند بدون تردید راه به جایی نخواهند برد.

** انتقاد از وضعیت نابسامان بانک کارآفرین
استاندار همدان اظهار کرد: مدیربانک کارآفرین برای رفع مشکلات مدیران واحدهای تولیدی به همراه مدیران این واحدها با حضور در تهران موانع را رفع کند.
نیکبخت افزود: در غیر اینصورت نه بانک کارآفرین به وجوه معوق خود دست می یابد و نه گره ای از مشکلات واحدهای تولیدی باز می شود چون فعالیت تولید کننده تعطیل شده است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: بانک کارآفرین مرکزی در راستای تولید و توسعه مشارکتی ندارند تاکنون عوامل آن انگیزه ای برای کمک به مدیریت استان در رفع موانع تولید نشان نداده اند.
استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شرکت شیشه همدان یکی از شرکت های باسابقه درخشان است که علاوه بر ایجاد اشتغال ثابت و پایدار در پرداخت حقوق مزایای کارگران مشکلی نداشته است.
وی گفت: مشکل مکان دفع پسماند این واحد تولیدی باید از سوی شهرداری، حفاظت محیط زیست و امور اراضی پیگیری و رفع شود.
استاندار همدان تاکید کرد: فعالیت بدون مشکل شرکت شیشه در سه دهه گذشته بیانگر مدیریت خوب این واحد تولیدی است و اجازه نمی دهم به این مجموعه آسیبی وارد شود.
نیکبخت افزود: هر چند با توجه به نقش حفظ محیط زیست در سلامت مردم، استانداری اجازه نمی دهد به این محیط خدادادی نیز صدمه ای وارد شود.

** مدیران بانکی پستچی نشوند
استاندار همدان گفت: مدیران عامل بانک ها نباید پستچی نامه ها و مصوبات شوند بلکه با حضور در مرکز و رایزنی، مدیران بالادستی را به پرداخت تسهیلات مجاب کنند.
نیکبخت اضافه کرد: مدیران عامل بانک های استانی از سوی مرکز معرفی شده اند بنابراین مدیران مراکز باید به آنها اعتماد کرده و خواسته های آنان را عملی کنند.
وی خطاب به مدیران بانکها تاکید کرد: استاندار مجبور به دفاع از طرح های استان بوده و چنانچه شما در مجاب کردن مرکز نشینان برای حمایت از رونق طرح های تولیدی ضعیف هستید اعلام کنید.
کارگروه ستاد تسهیل از زمان شکل گیری تاکنون 107 جلسه برگزار کرده که ماحصل آن 770 مصوبه بوده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری*انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.