به گزارش ایرنا هادی سلگی روز چهارشنبه در شورای معاونین آموزش و پرورش نهاوند افزود: در راستای اجرای مرحله اول طرح ارتقاء سلامت در سال جاری از سوی دولت با هدف ارتقاء بهداشت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی، برای این شهرستان بیش از 13 هزار دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند.
وی اظهار کرد : این طرح در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت که یکی از برنامه های بنیادین دولت تدبیر می باشد مدت 2 سال است که اجرا می شود .
وی افزود: طرح وارنیش فلوراید در دوره ابتدایی با هدف کاهش پوسیدگی ها و آسیب به دندان های شیری انجام می شود و دانش آموزان این دوره در طول سالتحصیلی دو بار خدمات فلوراید تراپی را در سطح مدرسه و زیر نظر معلمان انجام می دهند که مرحله اول آن در آبان ماه سال جاری صورت گرفته است.
وی ارائه این خدمات به دانش آموزان را نشانه توجه عمیق دولت به سلامت نیروی انسانی به عنوان آینده سازان کشور دانست و عنوان کرد: با وجود تنگناهای مالی و اعتباری موجود دولت در این زمینه اقدامات شایسته ای را انجام داده که لازم است اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد .
وی افزود: برای اجرای این طرح و اثر گذاری آن لازم است خانواده ها نیز همکاریهای لازم را داشته باشند تا وارنیش دندان به خوبی انجام گرفته و مانع پوسیدگی دندانهای فرزندانشان شود .
وی گفت: مرحله دوم این طرح در اوایل سال آینده در همه مدارس توسط مرکز بهداشت شهرستان با همکاری مدیران و معلمان در سطح 140 دبستان ابتدایی انجام می شود .
در حال حاضر بیش از 24 هزار و 500 دانش آموزدر مدارس شهرستان نهاوند مشغول به تحصیل می باشند که بیش از 13 هزار نفر آنها در دوره ابتدایی وجود دارند.
7525 /6993
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.