دلاور نظر شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده تشکل های صنفی کارگری و کارفرمائی استان همدان افزود: در امور تشکل‌های کارگری دخالت نمی‌کنیم اما به وظیفه نظارت بر اساس آنچه در قانون آمده عمل می‌کنیم.
وی بیان کرد: نگاه دولت به تشکل‌ها با یک رویکرد جدید است و تشکل های صنفی باید در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند و در این راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی استقبال می کند.
نظری اضافه کرد: تشکلات زمانی می توانند قوی عمل کنند که مستقل از منابع اقتصادی و مالی باشند و دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند.
وی افزود: در مجموع نگاه دولت یازدهم به تشکل‌ها رویکرد جدیدی است که همسو با این رویکرد تشکل‌ها نیز باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند و در این راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی در استان‌ها برای ارتقا و توسعه تشکل‌ها استقبال خواهد کرد.
مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده است تا سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا 30 درصد افزایش یابد، افزود: در شرایط کنونی حضور بانوان در نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی در کشور ناچیز است و انتظار داریم که با همراهی تشکل‌ها میزان این مشارکت را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر این که دولت روحانی به توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها بها می دهد، افزود: دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند.
مدیرکل تشکل های کارگری و کارفرمایی کشور با بیان این‌که در حال حاضر چالشی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد، گفت: خوشبختانه همسویی بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد.
نظری بیان کرد: ما بخش سه جانبه گرایی را تقویت می کنیم و انتظار می رود مسائل و مشکلات تشکلات در خود استان ها و با نظارت مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان رفع شود.
وی تصریح کرد: رویکرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی بحث تکیه بر مردم است و مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است.
احمد توصیفیان با بیان اینکه جامعه کار و تولید به عنوان پرتلاش ترین و زحمت کش ترین قشر مردم هستند که می توانند در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور نقش بسیار موثری را داشته باشند.
توصیفیان مهمترین رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را حمایت از تشکل های کارگری و کارفرمایی و گسترش آنها به منظور هماهنگی بیشتر نیروی کار و بنیاد های اقتصادی می داند.
وی تعامل شرکاء اجتماعی دولت یعنی تشکلات کارگری و کارفرمایی را موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان به دور از هرگونه گرایش سیاسی و جناجی در خدمت تشکلات کارگری و کارفرمایی می باشد و خواستار همکاری بیشتر انجمن های صنفی به عنوان شرکاء اجتماعی دولت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان رعایت اصل سه جانبه گرایی با مشارکت ذینفعان در تصمیم گیریها، تنظیم روابط کار و صیانت از نیروی کار و تقویت شرکای اجتماعی دولت را بعنوان ماموریت اساسی وزارت متبوع دانسته که نگاه ویژه به آن استمرار حرکت روبه رشد کمی وکیفی تشکلها را موجب خواهد شد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.