سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با انجام اقدامات اطلاعاتی، فردی را که اقدام به انتقال مواد مخدر از استان تهران به همدان می‌کرد، شناسایی کردند.

وی افزود: متهم روز گذشته در یک عملیات ضربتی در شهرستان فامنین دستگیر و در بازرسی از خودرو سواری وی، ۲۰ کیلوگرم هروئین با لفافه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآوری کرد: اواسط هفته جاری نیز ماموران در بازرسی از یک خودرو، ۱۰ کیلوگرم هروئین با لفافه کشف کردند که در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو سنگین و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه انهدام باندهای موادمخدر امسال ۱۲ درصد رشد داشته است اظهار داشت: بیش از چهار تن و ۷۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: موادمخدر از جمله دغدغه های هر جامعه ای بوده و زمینه ساز بسیاری از جرایم دیگر است بنابراین پلیس با تمام توان با این پدیده شوم مقابله می‌کند.

قاتل خاموش جان مرد ملایری را گرفت

فرمانده انتظامی ملایر گفت: مرد ۵۱ ساله ساکن این شهرستان بر اثر مسمومیت ناشی از گاز جان باخت.

سرهنگ محمدباقر سلگی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره فوت در یکی از نقاط شهرستان ملایر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۲ پاسداران به محل مراجعه کردند.

وی افزود: با حضور ماموران مشخص شد، یک مرد ۵۱ ساله در خواب فوت کرده و در این مکان، یک اجاق کباب پز با شعله زیاد روشن و درب و پنجره ها نیز به طور کامل بسته بوده است.

سرهنگ سلگی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز حوادث و لزوم توجه به ایمنی در زندگی، استفاده از لوازم گرمایشی غیراستاندارد و بی توجهی به اصول ایمنی را از عوامل اصلی و مرگ آفرین در این حادثه تلخ بیان کرد.

گاز سمی مونوکسیدکربن بر اثر نبود اکسیژن کافی هنگام سوختن مواد سوختنی از جمله بنزین، نفت، گاز و گازوئیل تولید می شود و  این گاز، بدون رنگ و بو بوده و به عبارت دیگر نشانه های ظاهری برای اثبات حضور آن وجود ندارد.

گاز CO در بدن، به هموگلوبین خون که مسئول انتقال اکسیژن به سلول هاست، متصل شده و به ارگان های مختلف بدن همچون مغز و بافت های قلب آسیب می رساند.

به گفته مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۱۹ مسموم به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین قاتل خاموش جان سه تن را در این استان گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.