منصور رضوانی جلال روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح تولید گوشت بوقلمون ۲۰ هزار قطعه‌ای ملایر در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۰ تُن گوشت بوقلمون در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشتیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ واحد تولید و پرورش بوقلمون در استان همدان در دست اجرا داریم که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها در ۲ سال آینده میزان تولید گوشت بوقلمون به بیش از ۲ هزار تُن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: سالانه بیش از ۶۸ هزار قطعه بوقلمون در استان همدان در ۱۴ واحد پرورش بوقلمون تولید می‌شود.

رضوانی جلال گفت: در حال حاضر طرح تبدیل واحدهای طیور گوشتی و سایر ماکیان را در دست اجرا داریم که علاقه‌مندان می‌توانند واحد خود را به تولید بوقلمون تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: این یک راه میان‌بُر است که فعالیت واحد موجود خود را تغییر داده و نسبت به تولید گوشت بوقلمون اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: تسهیلات بر اساس ظرفیت واحد تولیدی با حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه و حداکثر ۲ هزار قطعه اعطا می‌شود که تمام تلاش ما ترویج پرورش بوقلمون در استان است.

رضوانی جلال گفت: در حال حاضر شرایط مساعد، امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تولید و پرورش بوقلمون مهیا است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی سرانه مصرف گوشت بوقلمون در استان و کشور را ۳۵۰ گرم عنوان کرد و افزود: میانگین مصرف گوشت بوقلمون در جهان یک کیلوگرم است که با بهره‌برداری از واحدهای در دست احداث میزان سرانه در استان در حال افزایش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اجرای طرح تولید بوقلمون گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای در ملایر گفت: ویژگی‌های این طرح زنجیره‌ای بودن آن است تا با تولید جوجه، بوقلمون مادری، کشتارگاه و صنایع تبدیلی بتوانیم به داخل و خارج کشور صادرات داشته باشیم.

طرح تولید بوقلمون گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای در ۶ مرحله روز دوشنبه در شهرستان ملایر آغاز شد که برای کل مجموعه ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.