منوچهر کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطلاعات دقیق متوئفیان ناشی از ایدز ثبت نشده است، افزود: با وجود اینکه پیشتر معتادان تزریقی بیشترین سهم را در ابتلا به ایدز داشتند اما هم اینک روابط جنسی ناسالم جای معتادان تزریقی را گرفته است.

وی اضافه کرد: ۸۲ درصد مبتلایان به ایدز این استان مرد مابقی زن هستند و در سال های اخیر میزان ابتلای زنان به این ویروس رو به افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه ۲۰ تا ۴۵ ساله ها بیشترین مبتلایان به ایدز هستند اظهار داشت: بر مبنای مولفه ها و مدل های آماری میزان مبتلایان به ایدز در همدان یک هزار و ۱۸۰ تن برآورد شده است. 

کرمی گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به ایدز در کل استان، ۱۳ مرکز و پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری دایر است و در صورت نیاز به دارو، اقلام مورد نیاز تامین و درمان فرد بدون دریافت هزینه ای آغاز می شود.

وی بیان کرد: اطلاعات افرادی که به مراکز درمانی برای دریافت مشاوره مراجعه می کنند ثبت نمی شود با این وجود بیش از ۲۱ هزار آزمایش صورت گرفته و ۳۰ پاتوق مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز در استان آماده ارایه خدمات به مراجعه کنندگان هستند، توزیع ۸۴ هزار سرنگ و محافظ در بین افراد در معرض بیماری و مشاوره به ۲۵۰ تن از بانوان را از اقدام های صورت گرفته برشمرد.

کرمی یادآوری کرد: نهم تا ۱۵ آذر به نام هفته ایدز نامگذاری شده و نخستین روز آن با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به نام «رسانه و ایدز» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اچ.آی.وی در صورت مراجعه به مراکز درمانی قابل کنترل است گفت: مراکز مشاوره بیماری رفتاری، با هدف آموزش، پیشگیری، درمان و مشاوره راه اندازی می شود.

کرمی اظهار داشت: با توجه به اقدام های صورت گرفته از ابتلای بیش از ۱۸ کودک به بیماری اچ.آی.وی جلوگیری شده و در صورت مراجعه مادران باردار در هفته شش تا ۱۰ بارداری به مراکز درمانی می توان از ابتلای نوزاد به بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.