به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ دکتر محمد کرمی، طی گفتگویی با اعلام اینکه تا کنون ۱۰۰ نفر، بیمار مبتلا به آنفلوانزا در همدان بستری شده اند، خاطرنشان کرد: ۷۰ نفر از این بیماران با تکمیل درمان و بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده و دیگر بیماران نیز در حال درمان مناسب هستند.

وی با تاکید بر اینکه گردش ویروس آنفلوانزای نوع انسانی اچ وان_ ان وان در کل کشور وجود دارد اما روند افزایشی آن کنترل شده است، افزود: بیماری آنفلوانزا در ۹۸ درصد موارد با استراحت کافی و مصرف مایعات درمان و کنترل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در مواردی که بیمار دچار تنگی نفس، خلط خونی و تب شدید شده باشد، نیاز به بستری در بیمارستان خواهد داشت.

دکتر کرمی با اعلام اینکه داروی آنفلوانزا و واکسن پیشگیری از آن، به اندازه کافی در داروخانه‌ها و بیمارستانها موجود است، گفت: داروی آنفلوانزا به هیچ عنوان بدون ارائه نسخه پزشک به بیماران داده نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه با رعایت اصول ساده بهداشتی به راحتی می توان از ابتلا و انتقال این بیماری پیشگیری کرد، افزود: شست‌وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، و تهویه مناسب محل کار و زندگی از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری و روند بهبودی بیماری را تسریع خواهد کرد.

لازم به ذکر است بنابر اعلام وزارت بهداشت و درمان، تمام داروهای مربوط به بیماری آنفلوانزا به شکل رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1299882
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.