سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح کرامت نهاوند بیان کرد: ایران به نسبت جمعیت و وسعت، هفت برابر میانگین سرانه جهان امکانات طبیعی و خدادادی دارد با این وجود چرا در کشور فقر و بیکاری و حاشیه نشینی است؟ 

وی اضافه کرد: این قبیل مشکلات مسائل بدون راهکاری نیست چرا که همه مسئولان کشور خود را خادم و خدمتگزار مردم محروم روستاها، شهرها و حاشیه شهرها می دانند بنابراین برای رفع این قبیل مشکلات نیز تلاش می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ و اعتقادات برای ما زیربنا به شمار می رود گفت: مسایل اقتصادی کشور برگرفته از الگوی بومی اسلامی نیست بلکه الگویی برگرفته از کشورهای غربی و مدل هایی است که از بانک جهانی به کشور رسوخ کرده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: با وجود اینکه ایران اسلامی فهرست بالایی از خدمات را ارایه کرده اما عارضه های اجتماعی مثل بیکاری، حاشیه نشینی، فقر، اعتیاد و طلاق به وجود آمده که این آمارها قابل قبول نیستند.

وی گفت: بهترین راه حل مشکلات موجود این است که برای آنها نسخه بومی و انقلابی داشته باشیم و در این راستا برخی روش ها را باید اصلاح و برخی را بازآفرینی کرد تا بتوان به این مشکلات فایق آمد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره دسیسه دشمن در حوزه موادمخدر بیان کرد: با وجود مقابله با تولید موادمخدر در لابراتورهای خانگی و بستن مرزها اما قاچاقچیان مسیرهای جدید از جمله مرز دریایی را برای انتقال موادمخدر تعریف می کنند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل رفع مشکلاتی نظیر بیکاری و تلاش برای رونق تولید و کاهش فقر است و در صورت فاصله گرفتن از اقتصاد خود اتکا، نوار مشکلات شتاب می گیرد.

وی گفت: بسیج با روحیه جهادی، محور قرار دادن جوانان و خیز گرفتن برای پیشرفت همراه با جهش، امید و موفقیت، کار می کند همچنین بسیج به معنای شبکه مردمی باید در تمامی مکان ها به میدان بیاید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تمامی افرادی که دل در گروی موفقیت کشور دارند بسیج محسوب می شوند و باید این افراد برای رفع مشکلات و از بین بردن فقر و بیکاری، جبهه تشکیل بدهند.

سردار سلیمانی افزود: بسیج مستضعفین در این راستا موافقت نامه هایی با بخش های مختلف منعقد کرده اما این کارها کافی نیست بلکه باید مردم را پای کار آورد و نسخه بومی برای هر منطقه پیچید.

 وی با تأکید بر اینکه بسیج برای توسعه زیرساخت‌ها از آمادگی کامل برخوردار است گفت: در ۱۰ استان زیرساخت‌ طرح صیانت ایجاد شده و در ۱۰ استان دیگر نیز کارها شروع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.