به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی معاونت بهداشتی، منوچهر کرمی در جریان بازدید از بیمارستان فرشچیان سینا اظهار داشت: ۴۸۶ مورد بیمار شدید تنفسی از ابتدای سال جاری تا کنون در بیمارستان های استان های همدان بستری و تحت درمان های لازم قرار گرفته اند که ۸۹ نفر از این تعداد به آنفلوآنزا فصلی مبتلا شدند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان با دعوت از مردم برای رعایت اقدامات پیشگیرانه در فصول سرد سال تاکید کرد: آنفلوآنزا تنها در ۲ تا سه درصد موارد می تواند منجر به بروز عوارض شود.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر موارد ابتلاء به آنفلوآنزا با مراجعه به پزشکان عمومی، با درمان های ساده علامتی، قابل علاج است، گفت: بنابراین افرادی که دارای علائمی پرخطر مانند تنگی نفس و خلط خونی هستند در اولین فرصت به نزدیک ترین مرکز درمانی منطقه خود مراجعه کنند.

وی همچنین از آمادگی کامل تمام واحدهای دانشگاه برای تامین و توزیع  دارو و سایر لوازم و تجهیزات در مورد این بیماری خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است و سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

این بیماری از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می شود و علائم آن یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.