پیمان زرین روز چهارشنبه در دیدار با شهردار همدان بیان کرد: نصب المانها و عناوین زیست محیطی در معابر شهری در راستای نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی و  بالابردن آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست می شود.

وی با تاکید بر ضرورت گردشگری پاک افزود: در گردشگری دوستدار محیط‌زیست، هدف تنها دیدن طبیعت نیست بلکه حفاظت از آن و رساندن سود به جوامع محلی هم مورد نظر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اظهار داشت: اجرای برنامه های مشترک با توجه به تجربیات خوب شهرداری در زمینه مسائل زیست محیطی می تواند در هم افزایی و تعامل بر مبنای قوانین موجود بیفزاید و اقدامات زیست محیطی مثبتی در راستای دستیابی به راهکارهای اجرایی برداشته شود.

زرین ابراز امیدواری کرد: برگزاری این قبیل نشستهای مشترک با شهرداری زمینه ای برای رسیدن به نتایج مطلوب جهت ارتقای سطح شاخص‌های محیط زیستی و پیشرفت شهر همدان شود.

وی عنوان کرد: صنعت گردشگری پتانسیل بالایی برای ایجاد آثار منفعتی بر حفظ محیط‌زیست دارد و این راهی برای افزایش آگاهی ارزش‌های محیط‌زیست است و می‌تواند به ‌عنوان ابزاری برای حفاظت مالی منابع طبیعی و افزایش اهمیت اقتصادی عمل کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان آلودگی هوا را از دیگر مسائل مهم محیط زیست برشمرد و گفت: شهر همدان با این معضل مواجه نیست بلکه آلودگیهای مقطعی هوا ناشی از پدیده گرد و غبار و ریزگردها ارمغان کشورهای مجاور برای منطقه است.

زرین درباره مدیریت پسماند نیز افزود: داشتن شهری عاری از آلودگی پسماند در گرو اجرای الزامات محیط زیستی از سوی شهروندان است و در این راستا می توان از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و فعالان محیط زیستی بهره گرفت.

شهردار همدان نیز گفت: سیاست کلی مجموعه شهرداری بر پایه ایجاد شهر پاک است و محیط زیست و شهرداری به دلایل متعدد منافع شهری شهروندان باید در کنار هم قرار گیرند.

عباس صوفی افزود: استقبال شهرداری از خلق ایده های نوین شهروندان در راستای حفظ منافع محیط زیست و در مقابل، حمایت و اجرای قوانین از طریق اداره محیط زیست، همدان را در داشتن شهر پاک کمک می کند.

وی با ابراز خرسندی از پیشگام بودن محیط زیست در حوزه مسایل زیست محیطی شهری اضافه کرد: شهرداری همدان به تازگی برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری اقدام کرده که کسب موفقیت در این حوزه نیازمند تعامل محیط زیست است.

شهردار همدان بازنگری در وضعیت سایت دفن زباله را از دیگر برنامه های مهم و مثبت دانست و افزود: شهرداری همدان در حوزه پسماند از سال گذشته اقدام به بهسازی و ایجاد طرح های جدید در سایت دفن زباله شامل ایجاد لندفیل، حوضچه های شیرابه، دیوارکشی و سایت پردازش کرده که این طرحها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. 

صوفی گفت: همدان جزو معدود شهرهایی است که از سال قبل به سیستم «باکس شور» مجهز شده که بهره گیری از این سیستم، عامل مهمی در مدیریت شیرابه ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.